شناسهٔ خبر: 46261 - سرویس استان‌ها

در استان مرکزی صورت گرفت:

زنگ ایمنی یادبود قربانیان سوانح رانندگی در استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در ایام یادبود قربانیان سوانح رانندگی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در دومین روز از ایام یادبود قربانیان سوانح رانندگی، زنگ ایمنی در مدرسه ستایش روستای معصومیه در قالب نمایش طنز و به‌صورت عملی در پارک ترافیک سیار انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: مقوله ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است، این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

زندی فر با تأکید بر لزوم افزایش ایمنی در مدارس حاشیه راه‌ها گفت: امسال آموزش در دو بخش آموزش در ۲۵ مدرسه همراه با نصب علائم ایمنی راه‌ها در ۱۰ مدرسه انجام می‌شود. در طرح امسال ۲۵۰۰ دانش‌آموز، قوانین عبور و مرور و نکات ایمنی هنگام عبور از جاده‌ها و خیابان را فرا می‌گیرند و به دانش‌آموزان جزوه و وسایل کمک‌آموزشی با مضامین ایمنی و ترافیک اهدا می‌گردد.

وی تصریح کرد: بدون شک دانش‌آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده‌ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آن‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن‌سازی مسیر تردد به مدارس حائز اهمیت است، در نتیجه اجرای این طرح در چند سال اخیر، آمار تلفات عابرین پیاده دانش‌آموز در حال رسیدن به عدد صفر است.