شناسهٔ خبر: 46268 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

جزئیات تصمیمات کمیسیون ماده ۵ استان مرکزی

بازدید مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی از برگزاری کمیسیون ماده ۵ استان برای بررسی پرونده‌های شهرهای ساوه، تفرش، شازند، نیم ور و کمیجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی بیات گفت: چهارشنبه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته کمیسیون ماده ۵ استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و شهردار ساوه شهردار تفرش و شهردار کمیجان و سایر اعضا در حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

بیات ادامه داد: در این جلسه تعداد ۱۱ پرونده، موارد درخواستی شهروندان که به کمیسیون واصل شده بود توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و از این ۱۱ دستورکار ۵ مورد آن مربوط به شهر ساوه، یک مورد تفرش، یک مورد شهر شازند، سه مورد شهر نیم ور و یک مورد شهر کمیجان بود.

وی افزود: افزایش سطح اشتغال، تغییر کاربری از آموزشی به مسکونی، تغییر کاربری از مزروعی به مسکونی تجاری، افزایش تراکم و تثبیت طرح گذربندی از موارد مطروحه در این جلسه بود که در نهایت و پس از بررسی‌های به عمل آمده با ۶ مورد از درخواست‌ها موافقت، ۴ مورد از پرونده‌ها به دلیل عدم حضور شهردار مربوطه در جلسه مطرح نشد و ۱ مورد نیز با مخالفت اعضا مواجه شد.