شناسهٔ خبر: 46386 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

بهسازی راه‌های روستایی اعتبار می‌خواهد

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: رسیدن شاخص راه آسفالت روستایی استان به میانگین کشوری نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان این که هم‌اکنون میانگین آسفالت راه‌های روستاهای استان در رتبه آخر کشوری قرار دارد، گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۷۵۰ کیلومتر از ۶ هزار و ۹۸ کیلومتر از شبکه راه‌های روستایی استان با میانگین ۴۴ درصد آسفالت بوده که حدود ۲۱ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گفته ملکی، وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون اجرای هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی با افق سه‌ساله را در استان تعریف کرده تا شاخص راه آسفالت روستاهای کردستان به میانگین کشوری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان این که اجرای آسفالت راه‌های روستایی حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد، افزود: از سال گذشته آسفالت ۲۳۲ کیلومتر راه با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد و هم‌اکنون زیر بار ترافیک رفته است.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی استان برای افزایش میانگین راه روستایی استان عزم جدی دارد و از محل اعتبارات تملک دارایی و ماده ۱۸۰ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به راه‌های روستایی کردستان تخصیص یافته است.

به گفته وی، در ابتدای سال ۹۲ میانگین برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالت، ۳۶ درصد بود که خدمات ارائه شده در دولت یازدهم موجب ارتقای ۱۰ درصدی آن شده است.