شناسهٔ خبر: 46471 - سرویس استان‌ها

استاندار قزوین:

حمل‌ونقل یکی از زیرساخت‌های اساسی اقتصاد است

نشست استاندار قزوین در جلسه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعهٔ اقتصادی است گفت: خود حمل‌ونقل نیز یک مقولهٔ بزرگ اقتصادی است که امکان ایجاد اشتغال و توسعهٔ زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، عنوان کرد: احداث راه‌های قزوین الموت تنکابن و قزوین رحیم‌آباد کلاچای با توجه به ترافیک بسیار زیاد محورهای مرکز به شمال کشور بسیار ضروری بوده و توجیه اقتصادی نیز دارد.

زاهدی افزود: علاوه بر کارکردهای حمل‌ونقلی این دو محور دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی گردشگری و تفریحی نیز دارند.

استاندار قزوین با تأکید بر ظرفیت‌های مختلف قزوین در بخش‌های گوناگون اظهار کرد: ایجاد بندر خشک در قزوین بستری است که می‌تواند راه‌های استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها را ایجاد کرده و موجب ارائه خدمات بیشتر منطقه‌ای نیز بشود.

وی با اشاره به ارتباط قزوین با ۱۱ استان کشور و قرارگیری در موقعیت جغرافیایی ویژه گفت: امیدواریم که پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در حوزهٔ راهسازی با تخصیص اعتبار لازم به بهره‌برداری برسند تا شاهد ارتقای هر چه بیشتر ایمنی محورهای استان و تسهیل در عبور و مرور باشیم.

زاهدی همچنین به ترافیک قابل‌توجه در آزادراه قزوین کرج اشاره کرده و احداث متروی هشتگرد به قزوین را یکی از راهکارهای حل این مشکل عنوان کرد.