شناسهٔ خبر: 46509 - سرویس استان‌ها

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اجرای عملیات تعریض و ارتقای محور سوادكوه

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان از اجرای عملیات تعریض و ارتقاء محور سوادكوه و سایر پروژه های در دست اجرا در حوزه انتخابیه بازدید و عنوان کرد: تسریع در اتمام عملیات تعریض و چهار خطه کردن محور مذكور مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران عبداله بهادری در این بازدید ضمن اعلام تاكید ویژه مقام عالی وزارت در خصوص ارتقاء و ایمن سازی محورهای منتهی به مازندران خاطر نشان ساخت: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده ای برای تردد از سطح محورهای مازندران بالاست ، از این رو امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش مضاعف بتوانیم سرعت قابل توجهی در روند اجرایی این پروژه داشته باشیم.

وی مهمترین مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راه‌ها، تملك اراضی دانست و افزود: اراضی مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و اجتماعی بسیار با ارزش بوده و این مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خرید اراضی ، ما را برای توسعه شبكه راههای استان دچار مشكل كرده است.

بهادری ضمن اشاره به نقش محور سوادکوه خاطرنشان ساخت : طول محور سوادکوه در محدوده استان مازندران ۸۴ کیلومتر می باشد که ۷۹ کیلومتر آن بصورت چهار خطه زیر بار ترافیک می باشد و پنج کیلومتر باقیمانده محدوده شهری سرخ کلا ، بالازیرآب ، شیرگاه و پل سفید می باشد که عمدتا" نیاز به ارزیابی و آزادسازی اراضی می باشد که انشااله پس از تامین اعتبار اقدام لازم انجام خواهد شد . بدلیل عدم تخصیص منابع مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اقدام به مذاکره با مالکین جهت دریافت اسناد خزانه نموده که تعدادی از مالکین راضی به دریافت خزانه بجای پول شدند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر اتمام عملیات اجرایی این محور در کوتاه ترین زمان ممکن تصریح نمود : تقاتع شهید مهدوی قائمشهر ، تقاطع ورودی و خروجی شیرگاه ، تقاطع غیرهمسطح آزادمهر ، احداث پل دوم پل سفید و تکمیل چهارخطه در محدوده شیرگاه ، سرخکلا ، بالازیرآب و پل سفید از جمله مناطقی هستند که عملیات تعریض و چهارخطه نمودن آن بدلیل عدم تخصیص اعتبار به اتمام نرسیده است که برای ادامه عملیات و تکمیل محور نیاز به ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار میباشد که انشااله با همت مسئولین کشوری و استانی هرچه زودتر شاهد اتمام چهارخطه نمودن محور باشیم .

بهادری ضمن اعلام پیشرفت فیزیكی بالای مدیر کل ۹۰ درصدی پروژه خاطر نشان ساخت : در تلاشیم تا با تامین اعتبار لازم و شرایط مساعد جوی ، پروژه تعریض و چهار خطه شدن  این محور در اتیه نزدیک به بهره برداری نهایی برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازدید ها اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری نمایندگان شاهد ارتقاء ایمنی در محورهای ارتباطی استان باشیم./