شناسهٔ خبر: 46524 - سرویس استان‌ها

امیری خامکانی:

مرکز زلزله استان کرمان منطقه غیر مسکونی بود/ خسارت روستاهای اطراف زرند و چترود به علت بافت قدیمی

ساخت خانه در مناطق زلزله زده نماینده مردم زرند در مجلس گزارشی از ابعاد زلزله استان کرمان را تشریح کرد و گفت: مرکز وقوع زلزله در استان کرمان و مناطق غیر مسکونی بوده و خسارت به روستاهای اطراف زرند و چترود به دلیل بافت قدیمی این منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به زلزله امروز صبح در استان کرمان، بیان داشت: طبق گزارش های اعلام شده زلزله در 45 کیلومتری زرند و 30 کیلومتری چترود رخ داد که خوشبختانه مرکز آن منطقه غیر مسکونی بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال روستاهای اطراف زرند و چترود به دلیل بافت قدیمی خسارت دیده اند اما تا کنون هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در زرند بوده و زلزله را احساس کرده است، گفت: ساعت 6 صبح زلزله رخ داد که بنده نیز که در زرند مستقر بودم زلزله را احساس کردم و بلافاصله 2 تیم از مرکز استان برای سرکشی و بررسی موقعیت به مناطق زلزله زده اعزام شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر در صدا و سیمای مرکز استان کرمان مستقر هستیم و گزارش های زنده از مناطق زلزله زده را دنبال می کنیم تا در صورت نیاز کمک های لازم به مناطق ارسال شود، خوشبختانه اشراف کامل به مناطق آسیب دیده داریم./