شناسهٔ خبر: 46550 - سرویس استان‌ها

عرفانیان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان:

زنان کارمند نقش زیادی در توسعه دارند

مونا عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان بر مشارکت کارمندان زن و شناسایی افراد توانمند در این حوزه برای پذیرش مسؤولیت تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، عرفانیان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه ۹۵ کارمند زن در راه و شهرسازی هرمزگان مشغول به کار هستند، افزود: در این حوزه زنان نقش تأثیرگذاری در توسعه و پیشبرد امور مربوطه دارند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ساختار امور زنان در وزارت راه و شهرسازی برای بانوان جدی‌تر کنیم و برنامه‌ها را محدود به روز زنان نکنیم.

مشاور وزیر بر شرایط برابر کار و فعالیت برای بانوان تأکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم خود کارمندان زن باید قدم‌های لازم را بردارند.

وی افزود: نگاه وزیر راه و شهرسازی بر مبنای شهروندمداری است، عنوان کرد: ارتقای شرایط مدیریتی زنان از تأکیدات وزارت است و چنانچه زنان کارمند این ظرفیت‌ها را داشته باشد با تهیه گزارشی دقیق و کیفی می‌توان قابلیت‌های آن‌ها را مستندسازی و برای ارتقای جایگاه آن‌ها اقدام کرد.

عرفانیان در ادامه با اشاره به تشکیل میز زنان در وزارت راه و شهرسازی گفت: برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و کارمندان زن از بین خودشان اعضای این میز را انتخاب تا موضوعات مربوط به خود را پیگیری کنند. با این کار هسته فکری شکل می‌گیرد و محوریت کار را خود زنان بر عهده می‌گیرند و همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی نیز با حضور در این نشست گفت: نگاه‌ها به زنان متفاوت است. زنان راه و شهرسازی زحمت‌کش هستند و می‌توان از توانمندی‌های آن‌ها بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کارمندان زن باید آرامش داشته باشند، افزود: در این زمینه تلاش کردیم محل فعالیت کارکنانی که دور از محل سکونت خود بوده زمینه را برای انتقال آن‌ها به شهرستان محل سکونت خود واقع در هرمزگان فراهم کنیم.