شناسهٔ خبر: 4658 - سرویس جاده‌ای

امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بازگشت سرمایه آزادراه قم- گرمسار در مدتی کوتاه/ عوارض آزادراه قم- گرمسار پس از تصویب و تایید آخوندی ابلاغ می‌شود

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که عوارض آزادراه قم- گرمسار هنوز معیّن نشده است، گفت: باید کمیسیون ماده ۵۲ برگزار و عوارض تعیین شود. وقتی مصوبه کمیسیون به تایید دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برسد برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقداماتی که در حوزه ایمنی آزادراه قم- گرمسار انجام شده است، توضیح داد: پروژه آزادراه قم – گرمسار علاوه بر کاهش ۸۵ کیلومتری مسافت و زمان سفر، به خودی خود در اقتصاد ملی نقشی تاثیرگذار ایفا می‌کند. از سوی دیگر طبیعتا کاهش زمان سفر برای انتخاب کنندگان مسیر بسیار حائز اهمیت است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که «بازگشت سرمایه در این پروژه به چه صورت است؟» اظهار کرد: اگر در پروژه آزادراه قم- گرمسار تنها مسئله کاهش مصرف سوخت را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که بازگشت سرمایه در این پروژه تنها با کاهش مصرف سوخت در مدت زمان کوتاه اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تاکنون مبلغ عوارض این آزادراه تعیین شده است؟»، گفت: هنوز مبلغ عوارض آزادراه قم- گرمسار تصویب نشده است. به این ترتیب باید کمیسیون ماده ۵۲ برگزار و عوارض تعیین شود. وقتی مصوبه کمیسیون به تایید دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برسد برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

امینی با بیان این‌که بحث ایمنی در اجرای آزادراه قم- گرمسار بسیار حائز اهمیت بوده است، گفت: در اجرای این پروژه سعی شده که تمامی ضوابط ایمنی مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود. همچنین دلیل آن‌که افتتاح این آزادراه دیرتر از موید مقرر انجام می‌شود به خاطر مسایل ایمنی و منظر آرایی بوده است./