شناسهٔ خبر: 46584 - سرویس استان‌ها

با حضور کارشناسان حقوقی ۶ استان برگزار شد:

برگزاری دوره آموزشی- کاربردی حقوقی وزارت راه و شهرسازی در کرمان

نشست دومین دوره کارگاه آموزشی- کاربردی حقوقی وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیرکل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و با مشارکت جمعی از مدیران و کارشناسان حقوقی ادارات راه و شهرسازی استان‌های شرقی به مدت دو روز به میزبانی کرمان برگزاری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه برگزاری این کارگاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت آشنایی کارشناسان حقوقی با آخرین قوانین و مقررات مصوب در ایران و همچنین افزایش اثربخشی و کارایی واحدهای حقوقی سازمان در نظارت و اجرای پرونده‌های حقوقی، دومین دوره کارگاه آموزش حقوقی کاربردی به مدت دو روز در کرمان برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه از ۷ آذر ماه به مدت دو روز با حضور مدیرکل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و تعداد ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کرمان، کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی با محوریت چالش‌های حقوقی و قضایی مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی موضوع ماده ۱۰ قانون زمین شهری، مسائل حقوقی دارندگان اسناد مالکیت در اراضی مستحدث، تبیین جایگاه ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی مورد واگذاری دولت و نهادها، چالش‌های حقوقی و قانونی معافیت دولت از هزینه دادرسی، بررسی آخرین وضعیت کمی و کیفی بخش حقوقی پایش تحقق برنامه اجرایی سال ۹۶ و پرسش و پاسخ‌های کاربردی در زمینه قوانین و مقررات مورد عمل برگزار شد.

مدیرکل حقوقی و رفع تصرفات سازمان ملی زمین و مسکن نیز در ابتدای برگزاری کارگاه آموزشی گفت: در چارت آموزشی، اساساً برای این‌گونه آموزش‌ها برنامه‌ریزی نشده، اما علی‌رغم این‌که آموزش‌های تدوین‌شدهٔ سالانه به جای خودش مؤثر است، اما کاربردی نیست و آموزش‌های کارگاهی فرصتی است تا از یکدیگر مسائل خوبی یاد بگیریم.

غلام عباس نظرخانی افزود: موضوعاتی که در این کارگاه مطرح می‌شود، در هیچ جای دیگری مطرح نخواهد شد؛ چرا که همکاران دفاتر حقوقی راه و شهرسازی استان‌ها، همه کاربلد و به‌روز هستند؛ بنابراین، چون این کارگاه امکان تجربه‌اندوزی را به همهٔ ما می‌دهد، امیدوارم استفادهٔ لازم را از این کارگاه ببریم.

وی ادامه داد: در این کارگاه هر استان موضوع خودش را ارائه می‌کند؛ ضمن این‌که این مباحث بین تمام استان‌ها مشترک است، اما هر استان مسئولیت برگزاری کارگاه و موضوع خاص خود را بر عهده دارد که البته به این معنی نیست استان‌های دیگر مشارکت نکند.

وی بیان کرد: مطمئنم تمام همکارانم در تمام موضوعاتی که ذکر شده، حرف علمی برای گفتن دارند.

وی هم‌چنین عنوان کرد: از همکارانم که قبول زحمت کردند و علی‌رغم مشغلهٔ کاری، از راه‌های دور و نزدیک در این کارگاه حضور پیدا کردند و به‌ویژه از همکاران راه و شهرسازی استان کرمان تشکر می‌کنم.