شناسهٔ خبر: 46614 - سرویس استان‌ها

در گیلان برگزار شد:

برگزاری چهارمین جلسه شورای مسکن در استان گیلان طی امسال

خاوری با هدف تصمیم‌گیری و بهبود فرایند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گیلان چهارمین جلسه شورای مسکن در استان گیلان در سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، امور شهری استانداری، بنیاد مسکن، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک مسکن، شهردار رشت، مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب شهری، فرماندار بندر انزلی و... برگزار شد.

 در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفرصادق(ع) گفت: شورای مسکن تکالیف متعددی بر عهده دارد که در سالیان اخیر به علت تکالیف سنگین و متعدد مسکن مهر محوریت جلسات حول مسکن مهر می‌چرخد تا انشاء الله با سرانجام رساندن مسکن مهر، جلسات آتی به موضوعات دیگر پرداخته شود.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با ارائه آماری از مسکن مهر استان گفت: مجموع تعهدات راه و شهرسازی استان در شهرهای بالای ۲۵ و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۵۱ هزار و ۳۷۰ واحد بوده که تاکنون ۳۹ هزار و ۵۳۹ واحد تحویل شده و ۱۸۱۳ واحد اتمام یافته و آماده تحویل به متقاضی است.

وی افزود: از مجموع کل تعهدات، ۱۱ هزار و ۸۳۱ واحد با متوسط پیشرفت ۷۵ درصد باقیمانده است که از این میزان، ۵۵۷۱ واحد دارای متقاضی و ۶۲۶۰ واحد فاقد متقاضی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام انرژی مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور به بخشی متمرکز شده است که دارای متقاضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی از بخش تعاونی‌های مسکن مهر به عنوان پاشنه آشیل یاد کرد و گفت: از واحدهای باقیمانده دارای متقاضی بالغ بر ۳۸۴۳ واحد شامل تعاونی‌ها می‌شود که نیازمند کمک ارگان‌های دخیل از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیمانکاران طرف قرارداد و... می‌باشد تا انشاء الله به سرانجام مطلوب برسد.

وی با ابراز امیدواری عنوان کرد: امیدواریم با تغییر رویکرد و خارج نمودن واحدهای باقیمانده از رشد درصدی و تبدیل آن به کار مشخص و تبدیل بلوک، تحولی در اتمام هرچه سریع‌تر واحدهای باقیمانده ایجاد شود. بطوریکه با تخصیص اعتبار بلوک به بلوک حرکت کرده و واحدها را آماده‌سازی و تحویل نماییم.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه از تکمیل و آماده‌سازی معابر مسکن مهر خبر داد و گفت: به‌زودی با همکاری شهرداری رشت وضعیت معابر مسکن مهر رشت با استفاده از میزان قیر اختصاصی به مسکن مهر بهبود می‌یابد.

در ادامه هریک از اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های خود در رفع مشکلات مسکن مهر و مسائل پیرامون آن پرداختند و خواستار تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه مسکن مهر شدند.