شناسهٔ خبر: 46659 - سرویس شرکت‌ها

سرمای زیر صفر درجه در مناطق زلزله‌زده/ افزایش آلودگی هوا‌ در کلانشهرها

آلودگی هوا طی امروز و فردا انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، قزوین و اصفهان و روز چهارشنبه در مناطق مرزی غرب، شمال غرب و به‌تدریج در جنوب‌غرب کشور، باد و گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فارس، براساس آخرین تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا به سبب پایداری نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی نظیر تهران، کرج، قزوین، تبریز و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

امروز در جنوب‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید تدوام خواهد داشت که در برخی مناطق با گردوخاک همراه خواهد بود و از اواخر وقت روز سه‌شنبه از شدت وزش باد دراین مناطق کاسته می‌شود.

از روز سه‌شنبه تا اواسط وقت روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا  ۴ تا ۸ درجه افزایش می یابد که در برخی مناطقی گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه در مناطق مرزی غرب، شمال غرب و به‌تدریج در جنوب‌غرب کشور باد و گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید شروع می‌‌شود و روز پنجشنبه گستره این بارش‌ها نیمه غربی کشور را در فرا می گیرد.  

آسمان کرمان فردا صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب ۱۲ ‌و ۸- درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

آسمان کرمانشاه نیز ‌روز آینده قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد به‌تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در این استان به ترتیب ۱۴ و ۲- درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود اوایل شب افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین‌ و بیرجند، زاهدان و کرمان با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر‌ سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز دهم آذرماه امسال ۲۲.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸.۶ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۱۱۹.۳ درصد بارش سال گذشته‌ است.

بیشترین میزان بارش در هفته نهم سال زراعی ۹۶-۹۷ متعلق به منطقه انزلی به میزان ۶۶.۳۱ میلی‌متر بوده است.