شناسهٔ خبر: 46685 - سرویس بنادر و دریانوردی

در مازندران انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و شرکت سرمایه‌گذار کره‌ای

مراسم طی مراسمی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی در بندر نوشهر با شرکت Consulting Co.Ltd J.J کشور کره جنوبی به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، بر اساس این تفاهم‌نامه که در بندر نوشهر به امضای محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و Ju Yeon park مدیرعامل شرکت Consulting Co.Ltd J.J رسید، شرکت کره‌ای حدود ۵۰۰ میلیون دلار در بندر نوشهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 مدیرکل بنادر مازندران با اشاره به مفاد توافقنامه اظهار کرد: در این توافقنامه شرکت کره‌ای علاقه‌مندی خود را جهت سرمایه‌گذاری در اجرای طرح توسعه اراضی بندر نوشهر برای انجام فعالیت‌های مرتبط دریایی و بندری بر اساس طرح‌های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی و با رعایت مقررات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

 انزان پور افزود: همچنین مقرر شد شرکت کره‌ای ظرف مدت یک ماه از تاریخ امضاء توافقنامه نسبت به تقاضای اخذ مجوز سرمایه‌گذاری از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اقدام نماید.

 وی تصریح کرد: این توافقنامه هیچ‌گونه بار مالی و حقوقی برای طرفین نداشته و طرفین موافقت نمودند که جزئیات اجرایی مربوط به طراحی، اجرا، میزان هزینه‌های طرح، دوره بازگشت سرمایه و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری که در اثر اجرای این توافقنامه صورت خواهد گرفت را بر اساس قراردادی که متعاقباً تنظیم و امضاء خواهند نمود مورد اقدام قرار دهند.