شناسهٔ خبر: 46694 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد؛

ثبت ۹ میلیون ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس/ تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴ میلیون تن کالاهای نقتی و غیرنفتی در بندر قشم

بندر قشم سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری بیش از ۹ میلیون نفر سفر دریایی و تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، "مرتضی آسیابانپور" سرپرست اداره بندر و دریانوردی قشم طی نشستی به تشریح تازه‌ترین گزارش آماری از عملکرد مجموعه بنادر و دریانوردی قشم در زمینه جابجایی کالا و مسافر طی هشت ماهه سال ۹۶ پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش به اقدامات چشمگیر صورت گرفته مربوط به ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اشاره کرد و ضمن یادآوری  جایگاه نخست بنادر قشم در زمینه ترابری مسافران دریایی در سطح بنادر کشور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۵۵ نفر سفر در این جزیره به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم به عملکرد این بنادر در خصوص جابه‌جایی بار و کالاهای تجاری اشاره و تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه، ۴ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۵۱ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه حجم عمده این کالاها شامل ۴ میلیون و ۷۲ هزار و ۱۳۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی بوده است، افزود:  ۸۰ هزار و ۸۱۵ تن فرآورده‌های نفتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شده است.

صادرات و واردات ۱۹۲ هزار تن انواع کالا

آسیابانپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه، تخلیه و بارگیری ۱۹۲ هزار و ۲۵۲ تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید.

وی اضافه کرد: طی این مدت هشت ماهه، ۱۱۲ هزار و ۸۵۰ تن کالای صادراتی طی مدت یاد شده بارگیری شد و همچنین ۸۶ هزار و ۴۰۲ تن محموله های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم، عمده محموله‌های تجاری غیر نفتی را شامل کالاهایی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، سه میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۳۱ تن کالای غیر نفتی در بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

بیش از ۴۶۰۰ TEU کانتینر جابه‌جا شد

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری چهارهزار و ۶۵۳ TEU کانتینر طی هشت ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.