شناسهٔ خبر: 46695 - سرویس جاده‌ای

همزمان با آغاز چهارمین سال تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

اظهارنظر مدیران حوزه‌های هوایی، بندری، ریلی و جاده‌ای در خصوص فعالیت پایگاه خبری/ ایده تشکیل پایگاه خبری مدبرانه بود/ پایگاه خبری؛ شاکله‌ای قوی در امر تبادل اطلاعات کاربردی در حوزه های تخصصی

طرح همزمان با آغاز چهارمین سال فعالیت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مدیران میانی حوزه های هوایی، بندری، جاده‌ای و ریلی درخصوص عملکرد ۳ سال گذشته این رسانه وزارت راه و شهرسازی جویا شدیم که متقابلانظرات، انتقادات و پیشنهادات آنها را منعکس می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ۱۸ آذر سالروز فعالیت رسمی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به سراغ مدیران میانی حوزه های هوایی، بندری، جاده‌ای و ریلی رفتیم و نقطه نظرات آنها را درباره نوع فعالیت این رسانه دولتی جویا شدیم. برخی از مدیران ارشد معتقدند که ایده راه‌اندازی پایگاه خبری یکی از راهکارهای مناسب برای تقویت ارتباط بین شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌و‌شهرسازی برای اتخاذ سیاستگذاری‌های یکپارچه بوده است.

 اظهارنظر مدیران میانی در حوزه های هوایی، بندری، جاده‌ای و ریلی در خصوص  عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بدین شرح است:

سیدحسین میرشفیع: پایگاه خبری در حال پیگیری یک کار حرفه‌ای است

سیدحسین میرشفیع عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی باید محفلی برای تعامل مردم به عنوان مخاطب عام و ذی‌نفعان مانند پیمانکاران و مشاوران با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه آن باشد که تاکنون این امر محقق نشده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری یک کار حرفه‌ای بوده که سرعت عمل و هماهنگی خبرنگاران بیانگر عملکرد حرفه‌ای آن‌ها است.

وی یادآور شد: اگر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بتواند به عنوان امانت‌دار، نظرات ذی‌نفعان بخش حمل و نقل و زیرساخت‌ها را به مجموعه وزارت راه و شهرسازی منتقل کند، در واقع به یک پایگاه خبری دوطرفه تبدیل خواهد شد.

فتاحی: پایگاه خبری؛ شاکله‌ای قوی در امر تبادل اطلاعات کاربردی در حوزه های تخصصی

کوروش فتاحی رییس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تبیین فعالیت های پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: پایگاه خبری به عنوان شاکله‌ای قوی در امر تبادل اطلاعات کاربردی در حوزه های تخصصی راه و شهرسازی بین بخش‌های مختلف وزارتخانه است. به نحوی که باعث ایجاد یکپارچگی و هماهنگی بین قسمت‌های مختلف وزارتخانه شده است.

فتاحی ادامه داد: پایگاه خبری جایی است که شرکت‌ها و مجموعه‌های تحت‌ مسئولیت وزارت راه و شهرسازی تبادل اطلاعات و رصدی از کار یکدیگر دارند و همین تبادل اطلاعات بین آنها موجب می‌شود تا برنامه‌ریزی عملکردی بین برنامه‌های مشترک خود ایجاد کنند که این وظیفه را پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به خوبی انجام می‌دهد.

همچنین سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) گفت: معتقدم اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی وزارتخانه، بیشتر انعکاس اطلاعات مربوط به وزارتخانه به آحاد مردم است. در حالیکه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در زمینه ایجاد ارتباط کارآمد و ارتباط عملکردی بین شرکت‌ها و مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی موفق عمل کرده است. به طوریکه باعث شده هم برای قسمت‌های مختلف انگیزه ایجاد شود و هم موجب هماهنگی بین سیاستگذاری‌های واحد بین شرکت‌ها و مجموعه‌های تحت‌مسئولیت وزارتخانه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایگاه بتواند نقش موثر خود را شکوفاتر کند به طوریکه به یک مرکز تبادل اطلاعات به‌روز تبدیل شود.

علی رستمی: عملکرد پایگاه خبری متخصصانه و حرفه‌ای است

علی رستمی مدیر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را متخصصانه و بسیار حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: به تصور من این پایگاه علی‌رغم فعالیت در حوزه‌های مختلف بخش حمل و نقل در تمامی موارد بسیار حرفه‌ای، با مهارت و متخصصانه عمل کرده و تاکنون خبری نادرست و کذب در آن دیده نشده است.

حسن اعرابی‌مقدم: تقویت اخبار استانی فرودگاه‌های سراسر کشور/ ایده تشکیل پایگاه مدبرانه بود

حسن اعرابی‌مقدم مدیرکل فرودگاه استان سیستان و بلوچستان در خصوص عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و اخبار منتشر شده توسط پایگاه، گفت: امیدواریم همکاری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با فرودگاه‌های سراسر کشور در زمینه تولید اخبار استانی تقویت شود و اخبار فرودگاه‌های کشور علاوه بر آنکه توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انعکاس پیدا می کند در پایگاه خبری نیز موثرتر به آن پرداخته شود.

اعرابی‌مقدم ادامه داد: تشکیل پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم با تدبیر آقای وزیر ایده‌ای به جا و مناسب بود و با توجه به جایگاهی که پایگاه در بین رسانه‌ها پیدا کرده و به گفته برخی از کارشناسان به مرجع مناسبی برای استفاده خبری سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تبدیل شده است، نیروهای آن نیز تقویت شوند.

وی در پایان برای تمامی همکاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون کرد.

عادل دریس: اطمینان کامل از صحت و سقم اخبار منتشر شده از سوی پایگاه داریم

عادل دریس مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پایگاه خبری هم‌اکنون به مرجع مهمی برای رجوع به اخبار تمامی شقوق حوزه حمل و نقل و همچنین مسکن و شهرسازی تبدیل شده است. ما در استان خوزستان به صحت و سقم اخبار منتشر شده از سوی آن پایگاه کاملا اطمینان داریم.

دریس ادامه داد: اخبار بنادر استان همواره به خوبی در پایگاه خبری بازتاب دارد و اگر امکان داشته باشد شرایطی فراهم شود تا اخبار مرتبط برای مدیران علاوه بر عضویت در کانال به صورت جداگانه به صورت پیامکی ارسال شود.

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی: مطلوبیت فعالیت بخشی پایگاه خبری و خلا جدی در ارتباط با مخاطب عام

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جود پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با توجه به گستره فعالیت این وزارتخانه ضروری دانست و گفت: این پایگاه توانسته عملکرد مطلوبی در زمینه ارتباط با مدیران، تهیه اخبار و حضور به موقع در زمان وقوع اتفاقات بخشی داشته باشد.

وی افزود: بحث جدی که به نظر می‌رسد در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جای کار و تمرکز دارد، برقراری ارتباط مستقیم مردم با این پایگاه خبری است تا با توجه به فعالیت‌های تخصصی در بخش حمل و نقل و مسکن، دید مخاطب نیز نسبت به بخش تخصصی شود. در غیر این صورت قضاوت‌ها و مطلبات به درستی شکل نمی‌گیرد. لذا در مورد ارتباط با مخاطب عام خلا جدی احساس می‌شود.

نورالله بیرانوند: پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی تجربه موفق یک فعالیت خبری تخصصی است

نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مورد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی زمینه تهیه و انتشار اخبار صحیح، به هنگام  و مرتبط را فراهم کرده و با توجه به تخصصی بودن حوزه راه و شهرسازی تجربه موفقی را رقم زده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اطلاعات تخصصی بخش راه و شهرسازی درفضایی محدودتر به مخاطبان هدف از سوی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود لذا اخبار تهیه شده به دلیل صحت و کیفیت بالا از ارزش ویژه ای برخوردار است.

مازیار یزدانی: صداقت و پویایی؛ دو ویژگی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مازیار یزدانی معاون امور فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اینکه یک پایگاه اطلاع‌رسانی نظر و انتقاد کارشناسان را نسبت به عملکرد خود سوال کند، بسیار نادر است، اما در پاسخ به این سوال تنها یک جمله وجود دارد؛ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بسیار فعال و در عین حال رفتار منصفانه از خود نشان داده است.

وی ادامه داد: به دلیل همین ویژگی صداقت و بازگویی حقایق، تاکنون موردی مشاهده نشده که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بنا بر هر دلیلی از بازگو کردن حقیقت خودداری کرده باشد و همین موضوع عامل پایداری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خواهد بود که مهمترین نکته نیز صداقت و پایداری است.

علی کاظمی‌منش: ارتقای کیفی با بهره‌مندی از مقالات حوزه راه و مسکن

علی کاظمی‌منش مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن مفید بودن، سرعت انتشار و به‌روز بودن را سه خصوصیت اصلی اخبار منتشر شده از سوی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: فعالیت این مجموعه خبری با توجه با سابقه سه سال‌اش خوب ومثبت ارزیابی می‌شود که برای من بسیار جالب بود.

به گفته وی استفاده از موضوعات پژوهشی و مقالات در حوزه راه و مسکن می‌تواند به افزایش محتوا و کیفیت این پایگاه خبری کمک بسیاری داشته باشد.

امیراسماعیلی: هر گوشی تلفن همراه یک رسانه است

امیراسماعیلی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک به مناسبت سومین سالگرد تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با آغاز نظرات خود با این شعر که؛ خوش خبر می‌آیم ای غم از دلم پرواز کن/خرمنی گل را به‌دامن می‌کشم ره باز کن، اظهارداشت: این وزارتخانه یک مرجع پهناور خبری است که دارای منابع وسیع  در حوزه‌های متعدد به ویژه حمل و نقل و بالاخص بخش سواحل،بنادر،دریانوردی و توسعه دریایی است.

وی تاکید کرد: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این مدت کوتاه به‌حق توانسته است به‌خوبی رسالت ارزشمند اطلاع رسانی را انجام دهد آنچه که می‌تواند موجب تحقق اهداف والای این مرکز شود همکاری مداوم و مستمر مدیران دستگاههای اجرایی این وزارت  با برنامه ریزی هدفمند روابط عمومی‌هاست .

مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانودری با تاکید بر اینکه امروز هرگوشی تلفن همراه یک رسانه است و از آن غافلیم، گفت: با عنایت به نقش شبکه‌های اجتماعی در اطلاع‌رسانی که هیچ مرکز قدرتمند دولتی توانایی رقابت با این شبکه‌ها را ندارد و در مواقعی سرعت انتقال یک خبر بدون صحت و تائید آن در این شبکه‌ها در مدت زمان ثانیه‌هاست و به دقیقه هم نمی‌رسد وجود یک پایگاه خبری از سوی یک مرکز موثق به نمایندگی از مجموعه می‌تواند خیل عظیم مخاطبین را به درستی از صحت یک خبر آگاه سازد.

امیراسماعیلی ادامه داد:مشکلی که امروزه با آن مواجهیم نداشتن مهارت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی نیروهای دستگاه‌های دولتی است و از طرفی عدم وجود ساختار و پست‌های سازمانی که باید ایجاد شود. ما با ساختار سی سال گذشته نمی‌توانیم امروز با توجه به منابع عظیم و وسیع خبری نقش آفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد یک اداره مستقل در برخی از دستگاه‌ها با توجه به مرجعیت و حاکمیت آنان برای انجام وظایف محوله برای نقش‌آفرینی در این حوزه کاملا ضروری و الزامی است .