شناسهٔ خبر: 4676 - سرویس ریلی

فیروزی در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

گره ترافیک سنگین مسیر تهران-اصفهان با قطار سريع السير باز مي‌شود/ آخوندی راهکارهای خوبی برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور دارد

قطار پرسرعت عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مزیت‌های پروژه خط‌آهن قطار سریع‌سیر تهران-قم-اصفهان گفت: وزیر راه و شهرسازی راهکارهای خوبی برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور دارد.

محمد فیروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کلنگ‌زنی نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر در کشور گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور دارد راهکارهای خوبی را برای نیل به این مقصود طرح می‌کند.

وی قطار پرسرعت گره ترافیک جاده‌ای تهران-قم-اصفهان را باز می‌کند٬ افزود: اگر این پروژه راه‌اندازی شود بخش عمده‌ای از حجم تردد خودروها در مسیر این سه استان کاسته می‌شود چراکه وقتی مسافران فاصله تهران-اصفهان را در زمان 2 ساعت می‌پیمایند قاعدتا استفاده از ناوگان حمل‌ونقل ریلی را جایگزین خودرو شخصی می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه‌ها و ویژگی‌های نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر کشور یادآور شد: اشتغال‌زایی٬ کاهش ترافیک جاده‌ای٬ کاهش آلودگی‌های محیط ‌زیست٬ ایمنی٬ تسریع در پیمایش مسیر٬ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تصادفات رانندگی از ویژه‌گی‌های برجسته این پروژه پس از بهره‌برداری خواهد بود.

وی درباره گشایش ال سی احداث نخستین خط آهن قطار پرسرعت ایران اظهار کرد: امیدواریم اعتبارات احداث این پروژه براساس برنامه تأمین شود تا در موعد مقرر شاهد استفاده مردم از قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: نمایندگان استان اصفهان با نگاه مثبت تکمیل این پروژه را دنبال می‌کنند چراکه راه‌اندازی قطار پرسرعت در انتقال سیل جمعیتی که از جنوب کشور وارد منطقه می‌شود نقش کلیدی ایفا خواهد کرد./