شناسهٔ خبر: 46761 - سرویس مسکن و شهرسازی

اکران فیلم نسیان در سینما حقیقت/ نقد سینمایی بر روند ساخت و ساز در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

پوستر فیلم نسیان که به بررسی روند ساخت و ساز در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی می‌پردازد، دوشنبه ۲۰ آذرماه در پردیس سینمایی چارسوی تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیلم نسیان  به تهیه کنندگی پژوهشکده ثامن و کارگردانی حسن آخوندپور، دوشنبه ۲۰ آذرماه در سینما حقیقت؛ پردیس سینمایی چارسوی تهران از ساعت ۱۹:۴۵ تا  ۲۱:۱۵ به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم که تصویربرداری آن را علی نوری و مهدی کلالی، تدوین آن را فرهاد محروقی و مدیرتولیدی آن را سعید نجاری برعهده دارد روند ساخت و سازهای چند ساله پیرامون حرم مطهر رضوی را به تصویر کشیده  و در عین حال در آن گفتگوهای جامعی از مردم ساکن در بافت پیرامون، کارشناسان شهرسازی، معماری، میراث فرهنگی و جمعی از صاحبنظران گردآوری شده است.

گفتنی است روند ساخت وسازهای پیرامون بافت حرم مطهر سال هاست که موردنقد صاحبنظران، کارشناسان حوزه شهری، شهرسازی و معماری قرار گرفته است و در همین رابطه نیز در سال گذشته (۹۵) جمعی از نمایندگان مجلس، آیات عظام و دانشگاهیان در اعتراض به ساخت وسازهای بافت پیرامون حرم رضوی اعتراض کردند و خواستار پایان بخشیدن به روند ساخت وسازهای بی ضابطه در آن منطقه شدند.

پیش‌تر نیز ، سیدمحمد بهشتی عضو عالی کمیته فنی ۳ و رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در رابطه با بافت پیرامون حرم در یادداشتی اظهار داشت: طرح نوسازی و بهسزای بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) یا به طور خلاصه طرح ثامن که از سال ها پیش در مشهد آغاز شده است و در ظاهر برای عزت نهادن به زوار آن امام همام، کلید خورده با تخریب‌های نابجا و تملک‌های ناشایست و ساخت و سازهای نامتناسب و دخل و تصرف های منفعت طلبانه در واقع رفته رفته به صورتی موهن در حال تخریب بافت تاریخی و ارزش های فرهنگی شهر است. (جزئیات بیشتر را  اینجا بخوانید.)