شناسهٔ خبر: 46813 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

استقرار ۲ پست برق ثابت و سیار در سایت مسکن مهر پردیس تا پایان سال جاری/ توافق با سازمان محیط زیست جهت ساخت اکوپارک در محیط‌های حفاظت‌شده پردیس

حبیب‌اله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار شد کمیته‌ای با حضور شرکت عمران شهرهای جدید، مدیران کل ذی‌ربط و مدیران استانداری به بررسی موضوع تأمین زیرساخت‌ها در پردیس پرداخته و راجع به آن تصمیم‌گیری کنند گفت: در این راستا اداره برق نیز متعهد شد تا پایان سال جاری یک پست ثابت و یک پست سیار در منطقه مستقر کند که در صورت تحقق این امر مشکلات ساکنین تاحد بالایی رفع خواهد شد.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه تأمین خدمات زیربنایی در شهر جدید پردیس  اظهار داشت: خوشبختانه طبق نتایج به دست آمده از آخرین جلسه برنامه‌ریزی استان درخصوص شهرستان پردیس، این شهر جدید از جهت تأمین آب مشکل حادی نداشته و بحران اصلی، در حال حاضر به فاضلاب و تصفیه‌خانه آن اختصاص دارد.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه قرار است تا  کمیته‌ای با حضور شرکت عمران شهرهای جدید، مدیران کل ذی‌ربط و مدیران استانداری به بررسی این موضوع پرداخته و راجع به آن تصمیم‌گیری کنند گفت: در این راستا اداره برق نیز متعهد شد تا پایان سال جاری یک پست ثابت و یک پست سیار در منطقه مستقر کند که در صورت تحقق این امر مشکلات ساکنین تاحد بالایی رفع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان داشت: شرکت گاز نیز در این جلسه ضمن اشاره به حجم بالای واحدهای آماه برای دریافت انشعاب قول داد تا با افزایش تعداد نیروها و اکیپ‌های خود به فرآیند رفع این مشکل سرعت بخشد.

 این مقام مسئول در ادامه با تأکید براینکه درحال حاضر محوطه‌سازی، تامین زیرساخت و خدمات روبنایی مسائل اصلی سایت‌های مسكن مهر ما در شهرهای جدید است گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دوره علاوه بر پذیرفتن  وظیفه تكمیل واحدها متعهد شد تا محیطی مطلوب‌تر و با كیفیت بیشتر برای زندگی ساكنین این منطقه فراهم كند، تصمیمی كه به دنبال آن از تمامی منابع داخلی شركت عمران شهرهای جدید استفاده كرده و پروژهای متعددی از جمله ساخت  دو واحد آموزشی به ارزش ١٠ میلیارد تومان در پردیس را به انجام رساند.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با تاكید براینكه بدون شك فقدان خدمات روبنایی و زیربنایی مرتبا ارزش‌های سكونتی این مناطق را كاهش می‌دهد افزود: ما همواره تلاش داریم تا امكانات كافی برای ساكنین این مناطق را كه بیشتر از اقشار متوسط و رو به پایين جامعه هستند را فراهم كنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از خدماتی با كیفیت برای خود و فرزندانشان مانند سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود احداث مترو پردیس را مسئله دیگر مورد بررسی در این جلسه اعلام کرد و گفت : این پروژه که مطالبه مدیران استانی و شهرستانی نیز بود در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که به محض اختصاص ردیف بودجه در سال ۹۷ به آن، پروژه را آغاز خواهیم کرد.

در ادامه طاهرخانی از توافق با سازمان حفاظت محیط زیست  خبر داد و اظهار داشت: در این میان با سازمان محیط زیست نیز توافق کردیم تا در محیط‌های حفاظت شده پردیس اکوپارکی را احداث کنیم که بدون شک یکی از جذابیت‌ها و نقاط گردشگری بسیار جاذب این منطقه برای ساکنین شهرهای اطراف خواهد شد.

گفتنی است در هفته گذشته تعداد ۳ هزار و ۶ واحد مسکن مهر فاز ۸ و ۵ شهر جدید پردیس به همراه ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه در فاز ۳ این شهر با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید و سایر مسئولان استانی و منطقه‌ای افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شد./