شناسهٔ خبر: 46844 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بندر چابهار صورت گرفت:

انتقال ۵ ماهیگیر نجات یافته سریلانکایی به بندر شهید بهشتی چابهار

عملیات نجات ۵ ماهیگیر سریلانکایی که در آب‌های آزاد توسط نفت‌کش ایرانی جمعه گذشته (۱۰ آذرماه ۹۶) نجات داده شده بودند بعد از گذشت ۵ روز با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۹/۱۵ از کشتی STREAM تحویل گرفته شده و اقدامات لازم جهت اسکان و انتقال آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، صیادان نجات یافته سریلانکایی که در آب‌های آزاد توسط نفت‌کش ایرانی جمعه گذشته (۱۰ آذرماه ۹۶) نجات داده شده بودند بعد از گذشت ۵ روز با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۹/۱۵  از فاصله ۱۰ مایلی بندر چابهار توسط یدک‌کش خضراء از کشتی STREAM تحویل گرفته شده و اقدامات لازم جهت اسکان و انتقال آن‌ها در حال انجام است.

در همین راستا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، از  باغستانی فرمانده کشتی که در شرایط بد جوی، به محض مشاهده قایق سانحه دیده با تغییر مسیر و کاهش سرعت اقدام به عملیات نجات که حدود ۵ ساعت به طول انجامیده بود تشکر و قدردانی کرد.

وی در هم این رابطه گفت : طبق اظهارات سرنشینان قایق نجات یافته سریلانکایی بر اثر طوفان شدید قایق آن‌ها واژگون شده و بر روی قایق واژگون شده در شرایط بحرانی به مدت ۲ تا ۳ روز در دریا سرگردان بوده‌اند.

 ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: شناورهای فعال منطقه، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از بندر از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار که به صورت ۲۴ ساعته در کل سال مطابق با استانداردهای بین‌المللی IMO ارائه خدمات می‌نماید در ارتباط باشند.

شماره مستقیم ۱۵۵۰ شماره تماس اعلام حوادث دریایی

کانال ۱۶ و ۱۳ دستگاه VHF جهت اعلام حوادث دریایی

کانال ۸۲۲ و ۱۲۱۳ دستگاه HF جهت اعلام حوادث دریایی

۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ شماره تماس اطلاعات هواشناسی دریایی

۰۵۴۳۵۳۲۱۲۱۵ شماره فکس مرکز جستجو و نجات دریایی

Mrcc-chabaharport@pmo. ir ایمیل مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار