شناسهٔ خبر: 46853 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

برف‌روبی ۱۵ هزار کیلومتر باند راه‌های استان اردبیل/ راه ۵۰ روستا مسدود است

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از اول بارش‌ها تاکنون ۱۵ هزار کیلومتر- باند، برف‌روبی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه ۴۲۰ راهدار در جاده‌های مواصلاتی استان حضور دارند و از تمامی ظرفیت راهدارخانه‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران استفاده می‌شود، افزود: دو هزار تن مخلوط شن و نمک نیز در جاده‌ها مصرف شده و با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص وضعیت راه‌های روستایی نیز افزود: از هزار و ۵۸۳ روستا، راه ارتباطی تنها ۵۰ روستا مسدود است.

رحمتی تأکید کرد: این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین شهر و خلخال واقع شده‌اند و تا ۲۴ ساعت آینده راه ارتباطی این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.

وی به استقرار ۱۲۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: راهداران با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: ۹ راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار نیز در حالت آماده‌باش هستند.