شناسهٔ خبر: 46880 - سرویس بنادر و دریانوردی

محسنی مطرح کرد؛

رونق گردشگری دریایی موتور محرک توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر/ ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند اسکله‌های تفریحی و ایستگاه‌های گردشگری به توسعه گردشگری کمک می‌کند

جلسه مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست کارگروه اشتغال شهرستان خرمشهر گفت: موتور محرک توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر، رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست کارگروه اشتغال شهرستان خرمشهر که به ریاست استاندار خوزستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، محمد محسنی مباحثی در خصوص بحث گردشگری دریایی در دو رودخانه اروند و کارون با محوریت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه بیان کرد.

وی در ابتدا مسئله اشتغال را یکی از معضلات اصلی شهرستان خرمشهر عنوان کرده  و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع تقویت صنایعی که مولد اشتغال پایدار مستقیم در منطقه هستند پیشنهاد می‌شود.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : سازمان بنادر و دریانوردی موضوع گردشگری دریایی را به عنوان یکی از مأموریت‌های مهم خود تلقی کرده است و این سازمان در راستای اشاعه فرهنگ دریایی اقدامات مهمی را انجام داده است.

محسنی در ادامه ایجاد دبیرخانه دائمی گردشگری دریایی اروند و کارون، برگزاری اولین همایش گردشگری در شهرستان خرمشهر در بهمن ماه سال جاری، انتخاب اولین مشاور گردشگری در سطح بنادر کشور و مشارکت در برگزاری اولین همایش جذب سرمایه گذاران گردشگری دریایی را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل عنوان کرد.

وی در خصوص ظرفیت گردشگری این منطقه اظهار داشت : در حال حاضر شهر‌های خرمشهر و آبادان به دلیل مزیت‌های منطقه آزاد اروند و پیشینه دفاع مقدس همه ساله در ایام نوروز و فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بازدید مسافران شهر‌های مجاور و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است که با رونق گردشگری دریایی در سواحل رودخانه‌های کارون و اروند جاذبه‌های این دو شهر بیش از پیش افزایش یافته و می‌تواند رونق اقتصادی پایداری را فراهم کند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند اسکله‌های تفریحی و ایستگاه‌های گردشگری در سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ظرفیت‌های اصلی گردشگری را به فعلیت در آورده و زنجیره گردشگری را در شهر‌های آبادان و خرمشهر تکمیل می‌کند.

در پایاند محسنی رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون را موتور محرک توسعه اقتصادی منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد: رونق گردشگری دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند علاوه بر توسعه گردشگری منطقه و شکوفایی اقتصادی، محرومیت زدایی، ترمیم چهره جنگی شهر خرمشهر و ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.