شناسهٔ خبر: 46914 - سرویس جاده‌ای

اصلانی خبر داد؛

آمادگی ۱۰ هزار نیروی انتظامی و راهداری برای اجرای طرح زمستانی در آذربایجان غربی

پلیس راه فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی راهداری از بیستم ماه جاری گفت: ۹ هزار و ۹۳۵ نفر از نیرو‌های پلیس و راهداری و دستگاه‌های خدمات رسان با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار ناصر اصلانی در رزمایش آغاز طرح زمستانی اظهار کرد: این نیرو‌ها در ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های آذربایجان غربی مستقر هستند تا ضمن بررسی مستمر وضعیت راه‌ها به نحوه تردد رانندگان در مسیر‌های ارتباطی نظارت کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: طرح زمستانی امسال از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا نیمه فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: پلیس با عاملان تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز برخورد جدی و این خودرو‌ها را به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌کند.

اصلانی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری ۳۵۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی فوت کرده اند، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد که باید با نظارت بیشتر بر جاده‌های ارتباطی بتوانیم آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: ۸۰۰ راهدار با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین در ۶۸ راهدارخانه سطح استان آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی ادامه داد: ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک در طرح زمستانی امسال به کار گیری می‌شود تا زمستان بدون مشکلی را در جاده‌ها شاهد باشیم.

عبدالحسین علی اکبری افزود: در این راستا ۴۵ هزار تن ماسه و ۱۵ هزار تن نمک نیز در راهدارخانه‌ها ذخیره سازی شده است.

وی گفت: البته باید شهروندان توجه لازم را پیش از ورود به معابر بین شهری به ویژه جاده‌های کوهستانی داشته باشند و پس از دریافت اطلاعات راه‌ها و همچنین هشدار‌های هواشناسی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به سفر کنند تا مشکل حادی را شاهد نباشیم.

به گزارش ایرنا، فصل سرما در آذربایجان غربی از اوایل آذرماه آغاز می‌شود و تا اوایل فروردین ادامه دارد.

از بامداد روز چهارشنبه ۱۵ آذر، نخستین برف سنگین سال جاری را در اکثر محور‌های مواصلاتی و شهر‌های آذربایجان غربی شاهد هستیم.