شناسهٔ خبر: 46941 - سرویس استان‌ها

کاهش ۵۰ درصدی کشته های تصادف با ۴ خطه کردن جاده زنجان به تاکستان

مسعود بیات‌منش مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گفت: با تکمیل طرح چهار خطه کردن جاده زنجان به تاکستان ۵۰ درصد کشته های ناشی از تصادف این محور کاهش یافته و تحقق این مهم نتایج مثبتی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مسعود بیات‌منش اظهار داشت: تصادفات بیشماری در این جاده بوقوع می پیوندد و در این میان تصادف رخ به رخ تلفات جانی را به همراه دارد و با تکمیل این پروژه وقوع چنین حوادثی از این دست را کاهش خواهد داد.

همچنین بیات‌منش مسئول افزود: شمار کشته شدگان تصادف جاده‌ای این استان در سال گذشته ۱۵۶ نفر بود که از این تعداد ۳۰ مورد در جاده زنجان - تاکستان بوقوع پیوست که در صورت اتمام این طرح این آمار قطعا کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان چهار خطه کردن جاده زنجان - تاکستان است که ۱۱۰ کیلومتر آن به حوزه استحفاظی استان زنجان اختصاص دارد.

همچنین وی اظهار داشت : جاده قدیم زنجان به قزوین ۲ خطه بوده و از مجموع حوزه استانی ۴۰ کیلومتر این طرح با۲۰ میلیارد تومان چهار خطه شده و ۶۰ کیلومتر باقیمانده نیز در درست احداث قرار دارد.

بیات منش خاطرنشان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که جاده ۲ خطه به نوبه خود و در مقطعی حادثه ساز بوده و از ابتدا و انتهای آن، احتمال وقوع حوادث و تلفات جانی وجود دارد.

وی  در ادامه گفت : بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته ۶۰ کیلومتر باقیمانده این طرح در یک بازه زمانی سه ساله به پایان می رسد که هم اکنون عملیات اجرایی به پیمانکار واگذار شده است.

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی افزود: تکمیل این طرح به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی نیاز دارد و در هر سال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز از توان پیمانکاران استفاده و در مدت تعیین شده به اتمام خواهد رسید.

 گفتنی است هم اکنون پنج هزار و ۶۵۰ کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و ۵۵۰ هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.