شناسهٔ خبر: 46944 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی:

اجرای پروژه‌های راه‌ وشهرسازی در استان مرکزی نیازمند تخصیص به موقع بودجه است

مجید شارقی مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان مرکزی گفت: اجرای پروژه‌های راه‌ و‌ شهرسازی مستلزم تخصیص و تامین بودجه مورد نظر، همسو با زمان‌بندی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید شارقی، با اشاره به سه محور حادثه‌ساز استان مرکزی اظهار داشت: اجرای دو بانده شدن محور ازنا شازند از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و قرارداد اتمام پروژه هم دو سال تعیین شده است.

همچنین شارقی افزود: اجرا و اتمام این طرح مشروط به تخصیص بودجه و تامین منابع مالی است، مبلغی در حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قرارداد منعقد شده  که تاکنون تخصیص نقدی ما ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: حوزه پیگیری این پروژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشوراز محل سفر ریاست جمهوری است، در این راستا مدیریت استان هم پیگیری‌های لازم را انجام داده است و تنها تخصیص اعتبار باید از سوی دولت انجام شود که پروژه ادامه یابد.

شارقی به خبرگزاری تسنیم گفت: پس از گذشت یک سال از انعقاد قرارداد در حدود ۱۳ کیلومتر در دست اقدام عملیاتی بوده و در بخشی از نقطه حادثه‌خیز در طول دو مرحله انفجار انجام شده است.

وی ادامه داد: در محور ساوه همدان با توجه به اینکه در کنار این محور آزادراه وجود دارد، ساخت باند دیگر مغایر با قانون است و برای انجام پروژه راه‌کار تعریض را داریم که باید تعریض محور قدیم از محل اعتبارات استانی تامین شود و در این راستا جلسه‌ای با سازمان مدیریت انجام شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور با سازمان مدیریت برای مطالعات ابتدایی پروژه تعریض محورهای قدیم ساوه - همدان، ساوه - تهران و ساوه - سلفجگان اعتبار در نظر گرفته شد که در دستور کار قرار دارد.

شارقی عنوان کرد: مدیریت بخشی از پروژه تعریض محور قدیم ساوه -سلفجگان با مدیرکل راهداری استان است که پیش از آغاز تعریض باید به کمک آنها شانه‌سازی جاده انجام شود، در راستای اجرای پروژه‌های مذکور کارشناس و مشاوره در حال بررسی و انجام مطالعات هستند.

وی در پایان گفت : برنامه زمان‌بندی تعیین شده در قرارداد ۲ سال است که انجام پروژه با این زمان‌بندی مستلزم تامین اعتبارات مالی و تخصیص مناسب و همسو با زمان‌بندی است.