شناسهٔ خبر: 46973 - سرویس استان‌ها

در شهرستان جیرفت د:

۶۵۰متر مربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی جنوب استان کرمان گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری ۶۵۰ مترمربع از اراضی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، مصطفی ابرهام اظهارداشت: یک قطعه زمین با مشخصات ۳۰۰ مترمربع از اراضی دولتی در خالق آباد شهرک عشایری با پلاک ۳ فرعی از ۶۴۰ اصلی و از رفع تصرف ۳۵۰ مترمربع از اراضی دولتی در شهرک شهید رجایی شهرستان جیرفت که با اقدام به موقع نیروهای حفاظت از اراضی جنوب استان کرمان رفع تصرف شد.

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را با توجه به کاربری مسکونی بیش از ۱/۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متصرفان با انجام عملیات ساختمانی از جمله اجرای دیوارچینی قصد تصرف این اراضی را داشتند.

سرهنگ ابرهام با تأکید بر برخورد جدی با هرگونه زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی بیان کرد: مقابله با زمین‌خواران همواره در دستور کار این نهاد قرار دارد و هرگونه حرکت در راستای تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی تحت نظر یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی توسط عوامل حفاظتی رصد شده و با عناصر فرصت‌طلب برخورد قاطع خواهد شد.

وی  همچنین گفت: به این ترتیب یگان حفاظت از اراضی جنوب کرمان  آمادگی دریافت گزارش و اخبار مردمی در زمینه تصرف و تخریب اراضی ملی از سوی عموم مردم را دارد.