شناسهٔ خبر: 46988 - سرویس ریلی

خان احمدی خبر داد؛

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری زمستانی از فردا

قطار مدیرعامل شرکت سفیرریل آسیا از آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری فصل زمستان ۹ شرکت ریلی کشور از روز ۲۳ آذرماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خان احمدی اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطار‌های این شرکت از اول دی ماه تا روز ۲۴ اسفندماه سال جاری بدون افزایش قیمت از فردا در یک هزار و ۸۰۰ آژانس مسافرتی به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹ شرکت ریلی زیر مجموعه سفیر ریل آسیا حدود ۵۰ درصد بازار حمل ونقل ریلی مسافری کشور را در اختیار دارند، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قطار‌های زیر مجموعه این شرکت از اول دی تا ۲۴ اسفند ماه سال جاری در مجموع با ۵ هزار و ۸۰۰ رام قطار، مسافران را در مسیر‌های مختلف شبکه ریلی کشور جابجا خواهد کرد.

همچنین خان احمدی  افزود: قطار‌های این شرکت هم اکنون در ۲۲ استان کشور با ارائه خدمات مناسب نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کنند و از مرکز ۱۹ استان به صورت روزانه قطار‌های این شرکت به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار مسافران قطار‌های این شرکت در ایستگاه‌های تهران و اصفهان و بزودی در مشهد نیازی به ارائه برگه کاغذی بلیت برای سوار شدن به قطار را ندارند و فقط با ارائه کارت ملی در این ایستگاه‌ها می‌توانند کارت سوار شدن به قطار را به صورت رایگان دریافت کنند.

این مقام مسئول یادآورشد: ارائه خدمات مناسب به مسافران شبکه ریلی کشور سبب شده قطار‌های این شرکت در سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته در جابجایی مسافر در سطح کشور ۸ درصد رشد را به خود اختصاص دهند.

وی خواستار حمایت بیشتر دولت از شرکت‌های ریلی شد و گفت: در حالی که دولت با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت در حوزه جاده‌ای به دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است باید با اختصاص تسهیلات مناسب به شرکت‌های ریلی آن‌ها نیز بتوانند ناوگان مناسبی را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۹ شرکت ریلی در این مجموعه حدود ۵۰ درصد بازار حمل و نقل مسافری کشور را در اختیار دارند و سالیانه حدود ۲۸ میلیون مسافر توسط شبکه ریلی کشور جابجا می‌شوند.