شناسهٔ خبر: 47013 - سرویس استان‌ها

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

میزان بزرگراه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۴ سال اخیر به ۱۵۰ کیلومتر رسیده است

پژمان نیک اقبال در آیین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و اعضای شورای اداری استان از جمله محمدعلی علیمردانی در سالن دکتر کنعانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک اقبال در حاشیه این آیین در بخش راهسازی بیان کرد: در حوزه بزرگراه‌ها استان تا سال ۹۲ تنها ۵۰ کیلومتر بزرگراه داشت که این میزان به ۱۵۰ کیلومتر در چهار سال اخیر رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین احداث ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دست اقدام است، اظهار کرد: کار مطالعاتی آزادراه استان انجام شده است و انتظار می‌رود معاونت جدید در راستای اجرایی شدن این پروژه و جذب سرمایه‌گذار تلاش‌های لازم را انجام دهند.

نیک اقبالی تصریح کرد: با اشاره به اینکه ۵۱۱۵ مجموع واحدهای مسکن مهر استان وجود داشت، اضافه کرد: ۴۱۰ واحد تحویل شده بود، ۱۷۵۰ واحد تعطیل بودند و ۲۹۶۳ واحد مسکن نیز در سال ۹۵ و ۹۶ تحویل شده و یا تحویل خواهد شد.

در ادامه معاون هماهنگی و امور عمرانی جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آیین معارفه خود در بخش راه عنوان کرد: از دیگر اولویت من راه‌های استان است از جمله پاتاوه دهدشت، شیراز به اهواز، یاسوج به سمیرم و یاسوج به شیراز از مهمترین اولویت‌های زیرساخت‌های شهر یاسوج است.

عزیز فیلی بیان کرد: آزادراه شیراز به تهران باید ردیف بودجه مشخص و مطالعات آن تکمیل شود. ۴۰ کیلومتر آن در استان ماست شاهد کاهش دو ساعت مسافرت از یاسوج به تهران خواهیم بود جذب سرمایه آن را پیگیری کنیم ۳۰ درصد دولت همکاری می‌کند و بقیه را باید خودمان تأمین کنیم.