شناسهٔ خبر: 47108 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

پروژه نسیم صندوق زمين و ساختمان کشور افتتاح شد

بانک مسکن پروژه مسکونی نسیم به عنوان اولین پر.ژه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و مسئولان بانک مسکن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگاه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۵ آذرماه پروژه مسکونی نسیم به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل و مسئولان بانک مسکن در منطقه ۲۲ تهران افتتاح شد.

براساس اعلام بانک مسکن زمان آغاز پروژه سال ۱۳۹۳ بوده و پایان پروژه فوق مهر ۱۳۹۶ اعلام شده است. 

نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور پس از سال‌ها تلاش دست‌اندرکاران بازار پول و سرمایه برای ظرفیت‌سازی نهادی در تامین مالی حوزه مسکن تحت عنوان صندوق زمین و ساختمان در دولت یازدهم مدیریت و برنامه‌ریزی شد. 

براساس اعلام بانک مسکن، اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور در مهر ۱۳۹۳ با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی و تعدادی از مقامات کشوری با هدف کمک به توسعه منطقه شهری ۲۲ تهران برای احداث برجی ۱۵ طبقه با زیربنای کل ۱۵ هزار ۲۸۸ متر مربع تاسیس و راه‌اندازی شد. 

گفته می‌شود در حال حاضر تعداد صندوق‌های زمین و ساختمان به عدد ۵ رسیده و تعداد واحد‌های تحت پوشش آن‌ها بالغ بر هزار واحد شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار واحد افزایش یابد.