شناسهٔ خبر: 47112 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

حمل و نقل می‌تواند بستر دگرگونی و تحول باشد/ قزوین می تواند به عنوان اولین شهر محل اجرای حمل و نقل یکپارچهٔ چندوجهی باشد

مسعود حق لطفی رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین در پیامی ضمن تبریک هفتهٔ حمل و نقل و راهداری گفت: گاهِ آن فرا رسیده که حمل و نقل را تنها به احداث جاده خلاصه نکرده و به این بیندیشیم که این صنعت می‌تواند با برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسانه، بستر دگرگونی و تحول باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در پیامی ضمن تبریک هفتهٔ حمل و نقل و راهداری گفت: بیست و ششم آذرماه سالروز یادآوری ندای لبیک تلاشگران حوزهٔ حمل و نقل به حضرت امام خمینی (ره) را تبریک عرض نموده و پیش‌تر نیز یکم دی ماه روز پاسداشت خدمات و دلاوری راهداران مهربان و بی‌ادعای جاده‌ها را به این عزیزان شادباش می‌گویم.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: راه و ارتباط از دیرباز بنیانی بوده‌اند برای رشد، پیشرفت و توسعه؛ و هر سرزمینی که از این امکان با آگاهی و شناخت بیشتری بهره برده، گام در جایگاهی فراتر نهاده و روزگار بهتری برای خودساخته است.

حق لطفی اضافه کرد: ایران عزیز ما بر چهارراه عبور بین‌المللی نشسته و در طول تاریخ همواره پهنه‌ای بوده که ماندگارترین رخدادها در آن رقم خورده است که گاه تلخ بوده است و گاه شیرین. گذار جادهٔ ابریشم از دل این سرزمین کهن تنها نشانی کوچک است بر این ویژگی بزرگ.

وی در ادامه تأکید کرد: آنچه بیش از هر چیز نیازمند توجه است، این است که استان قزوین درست در محل تلاقی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و این شاخصهٔ مهم، موضوعی است که به هیچ روی نباید از کنار آن آسان گذشت.

حق لطفی در همین راستا یادآور شد: گاهِ آن فرا رسیده که حمل و نقل را تنها به احداث جاده خلاصه نکرده و به این بیندیشیم که این صنعت می‌تواند با برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسانه، بستر دگرگونی و تحول باشد.

همچنین رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان عنوان کرد: قزوین این ظرفیت را دارد که به عنوان اولین شهر کشور با ایجاد سیستم حمل و نقل یکپارچهٔ چندوجهی، توسعهٔ پایدار مبتنی بر حمل و نقل را ایجاد کرده و راه را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از سایر ظرفیت‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و... هموار نماید.

وی در پایان تأکید کرد: این مهم رخ نخواهد داد مگر با همکاری، همدلی و همسویی همهٔ مسئولین و مردم شریف استان قزوین.