شناسهٔ خبر: 47165 - سرویس وزارتی

در دومین نمایشگاه حمل و نقل صورت گرفت؛

وزیر راه سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای افتتاح کرد

افتتاح همزمان با آغاز به کار دومین نمایشگاه حمل و نقل، وزیر راه و شهرسازی سامانه هوشمند حمل و نقل جاده ای (مبین) را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، افزایش سرعت تحویل بار، ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل و افزایش عملکرد حمل و نقل جاده‌ای از مزیت‌های راه اندازی این سامانه الکترونیکی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

به گزارش ايرنا این سامانه به عنوان اپراتور بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده‌ای با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از امروز شروع به کارکرده و هم اکنون بیش از ۴۰ هزار راننده کامیون و سه هزار شرکت حمل و نقل و صاحبان کالا در این سامانه عضویت دارند.

این سامانه، ارائه دهنده الکترونیکی خدمات حمل و نقل در داخل کشور است و به زودی فعالیت آن در حوزه حمل و نقل بین المللی و ترکیبی نیز توسعه خواهد یافت.

سامانه مبین (مدیریت و برنامه ریزی یکپارچه ناوگان) بستری مناسب برای صدور برنامه‌های الکترونیکی است که شرکت های حمل و نقل جاده‌ای می توانند از این بستر برای صدور بارنامه‌های یاد شده، استقاده کنند.

دومین نمایشگاه حمل و نقل بین‌المللی و صنایع وابسته صبح امروز توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و این نمایشگاه با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی تا ۲۸ آذرماه سال جاری در مصلی تهران برپاست.