شناسهٔ خبر: 47201 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار فارس صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی و آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی در لارستان

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اهم پروژه‌های راهسازی لارستان در سفر استاندار فارس به منطقه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی  لارستان اهم پروژه‌های راهسازی لارستان را  در سفر استاندار فارس به منطقه تشریح کرد.

باقری فرد با بیان اینکه لارستان به عنوان شاهراه جنوبی کشور، کوتاه‌ترین و اصلی‌ترین محور دسترسی از مرکز استان فارس به بنادر جنوبی و جزایر کیش و قشم به حساب می‌آید، افزود: محور جهرم – لار – بندرعباس نیز از پروژه‌های با ردیف ملی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان محسوب می‌شود.

وی همچنین  تصریح کرد: بر همین اساس و به منظور کاهش و تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در راستای دوبانده شدن محور لار – جهرم اولویت را در بخش‌هایی لحاظ کرده‌ایم که از نظر ماهیت فیزیکی جاده، احداث آن‌ها زمان‌بر و هزینه آن‌ها بیشتر است و امیدواریم پس از مرتفع شدن گلوگاه‌های محور لار- جهرم، بخش‌های باقی‌مانده نیز که از لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت بهتری است، بتواند تسهیل در روند دوبانده شدن و موجبات تحقق پیشرفت راه‌های مواصلاتی منطقه را فراهم نماید.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در سفر مهندس تبادار استاندار محترم فارس به منطقه لارستان، سه پروژه جمعاً با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور این مقام مسئول بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد و بازدیدهای میدانی از پروژه‌های راهسازی از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

وی در خصوص اطلاعات فنی پروژه‌ها تصریح کرد: در روز اول سفر قطعهٔ اول محور جهرم – لار به طول ۷ کیلومتر که ابتدای حوزه استحفاظی این اداره کل تا تونل وحدت را در بر می‌گیرد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همچنین باقری فرد ادامه داد: حذف گردنهٔ صعب‌العبور نارنجی لارستان و بهره‌برداری از محور جایگزین تنها گردنهٔ موجود در محور شیراز - لار- بندرعباس و آیین بهره‌برداری از این محور ۴ کیلومتری بحمدلله پس از مدت‌ها محقق شد.

وی تصریح کرد: در گام نخست قطعهٔ اول از باند دوم محور لار – بستک به طول ۳ کیلومتر به اتمام رسید و در روز دوم این سفر مراسم بهره‌برداری از آن انجام شد. این پروژهٔ اولویت‌دار که در آینده به دنبال تکمیل آن نیز هستیم به خوبی می‌تواند حوزهٔ سرزمینی لارستان را به بنادر آفتاب، چارک، لنگه و جزیرهٔ کیش متصل و بدین شکل زمینه‌ساز تحولات تجاری، خدماتی و فرهنگی دو استان فارس و هرمزگان را به ارمغان آورد.

باقری فرد در پایان افزود: علی‌رغم تأثیرات بسزای این محور در رونق منطقه و فعالیت‌های اقتصادی، کوتاه شدن مسیر، کاهش زمان سفر و نیز کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی برای کاربران جاده‌ای می‌تواند لذت یک سفر خوش را فراهم نماید و خدای منان را شاکریم که با اراده‌ای از جنس خدمت‌رسانی و با وجود تمام سختی‌های موجود در پیچ و خم جاده‌های موجود شرایطی میسر شود که این ناهمواری‌ها به مسیری هموار مبدل گردد.