شناسهٔ خبر: 47237 - سرویس استان‌ها

در هرمزگان صورت گرفت:

بررسی طرح تفصیلی شهرهای جناح و بندر چارک در هرمزگان

ابراهیم رستم گورانی در جلسه‌ای با حضور مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان طرح توسعه و عمران (جامع) شهرهای جناح و چارک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به اینکه طرح توسعه و عمران (جامع) شهرهای جناح و چارک در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده است، افزود: تهیه طرح تفصیلی این دو شهر پس از طی سال‌ها از انعقاد قراردادهای آن و بررسی هر طرح در دو جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج، در جلسه  هماهنگی که به‌منظور تعیین راهبردها و اهداف کلی پیشنهادی در تهیه طرح تفصیلی جناح و چارک با حضور شهرداران این دو شهر و مهندسین مشاور برگزار شد، مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

گورانی اضافه کرد: بندر چارک به عنوان یکی از مهمترین شهرها در غرب استان هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ جمعیتی و اقتصاد برخوردار است. از طرفی شهر جناح در موقعیتی خاصی قرار گرفته که این شهر نیز به دلایلی دارای اهمیت بوده و ضرورت تهیه طرحی جهت نظم دادن به ساخت و سازها و همچنین خدمات شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای دقیق و صحیح طرح‌های تفصیلی و ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی این شهرها می‌تواند مهمترین هدف شهرسازی و مدیریت شهری برای این طرح تلقی شود.

گورانی همچنین یکی از اهداف مهم تهیه طرح تفصیلی شهرها را کیفی سازی محیط کالبدی و ارتقاء سطح زندگی شهری دانست و از بازنگری طرح تفصیلی شهرهای جناح و چارک به عنوان بستر توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهرها در آینده نزدیک یاد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به گذشت مدت مدیدی از تهیه این طرح‌ها و با توجه به اهمیت این شهرها جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در شهر تا پایان امسال طرح تفصیلی این دو شهر تصویب به مراجع ذیربط ارسال شود.