شناسهٔ خبر: 47268 - سرویس استان‌ها

علیزاده خبر داد:

اتمام عملیات ساخت بیمارستان سینا زرند استان کرمان تا پایان امسال

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان جدیدالاحداث سینا زرند در استان کرمان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و عملیات ساخت آن تا پایان سال به اتمام و آماده تجهیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، معاون وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز به همراه محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از روند ساخت بیمارستان جدید سینای زرند و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

محمدجعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان در حال احداث سینا زرند با عنوان اینکه این بیمارستان مشکلات درمانی این شهرستان را برطرف می‌کند، گفت: ساخت این بیمارستان در ابتدا با ۹۶ تخت شروع و در حال حاضر ۱۴۰ تخت دارد.

وی افزود: ۲۵ درصد از فضاهای ساخته شده را متناسب با استانداردهای روز دنیا از جمله اتاق زایمان و افزایش تخت بخش اورژانس مجدداً تغییر دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان سینا زرند به پیشرفت فیزیکی  ۸۰ درصد رسیده و امسال ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفتیم، گفت: تا الآن حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین کردیم.

علیزاده افزود: از ۲۰ درصد باقیمانده بیمارستان سینا حدود ۵ تا ۶ درصد مربوط به تجهیزات بوده و مابقی اجرایی است و طبق قولی که دادیم در اسفند ماه سال جاری پروژه را آماده تجهیز می‌کنیم که همزمان با تجهیز توسط وزارت بهداشت کارهای تکمیلی آن هم انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت امسال ما در کشور با توجه به اعتباراتی که داشتیم از بین پروژه‌ها ۲۵ بیمارستان را قرار دادیم و حدود ۱۰ بیمارستان بالای ۸۰ درصد هستند که بیمارستان سینا زرند با توجه به زلزله‌ای که اتفاق افتاد، جزو اولویت‌های ما است.

به پایه این گزارش، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی زرند با زیربنای ۱۲ هزار و ۹۹۵ مترمربع شامل ساختمان‌های جانبی ساخته می‌شود.

عملیات اجرایی بیمارستان جایگزین بیمارستان سینا در زرند حدود هفت سال قبل آغاز شده است.