شناسهٔ خبر: 47298 - سرویس استان‌ها

علیرضا رحیمی مطرح کرد:

طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلفات شهری در ساخت و سازاست

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه اجرای طرح تفصیلی درسال‌های گذشته بیش از ۲۵ درصد انحراف داشته است، گفت:‌ شهرداری باید با ارایه گزارش میزان اجرای طرح تفصیلی را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا رحیمی، درخصوص مصوبه شورای شهر، مبنی بر ارئه گزارش میزان تحقق اجرای طرح تفصیلی از سوی شهرداری، گفت:‌ ارایه گزارش درخصوص اجرای طرح تفصیلی به هر عنوانی مانند راستی آزمایی و یا گزارش عملکرد نیازمند به اطلاعات فنی و مدیریت شده است، تا بتوان درصد انحراف از طرح‌های مصوب را مشخص کرد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ طبق گزارش‌های واصله بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد در اجرای طرح تفصیلی انحراف وجود داشته است، بنابراین یا برخلاف مصوبات طرح تفصیلی اجرا شده است، یا اینکه بخشی از طرح به شکل مسکوت باقی مانده است؛ ضمن اینکه در اولویت بندی‌ها نیز تغییراتی ایجاد شده است.

همچنین رحیمی تاکید کرد:‌ جابه‌جایی اولویت‌بندی‌ها در طرح تفصیلی به نوعی انحراف بوده و باید با این موضوع نیز برخورد شود، البته رویکرد جدید شهرداری تهران دراین حوزه به نفع حفظ چارچوب و حریم شهر حرفه‌ای است؛ ضمن اینکه مصوبات اساسی درشورای عالی شهرسازی و شورای عالی نیز در این زمینه تصویب شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلفات شهری در ساخت و سازها و تخریب‌ها مصوب شده است، گفت:‌ متاسفانه در شهرداری با توجه به گستردگی کارگاهی اوقات نظارت‌ها ضعیف بوده و گاهی نیز دستور العمل ها به شکل کامل اجرایی نشده است؛ بنابراین این مشکلات موانعی است که روزنه‌ها وزمینه‌های انحراف از اجرای طرح تفصیلی را فراهم کرده و به طور حتم ضعف مدیریتی و ضعف نظارتی در سالیان گذشته سبب انحراف دراجرای این طرح شده است.