شناسهٔ خبر: 47317 - سرویس استان‌ها

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اعلام کرد:

اهمیت چشمگیر حمل و نقل و راهداری در حوزه اقتصادی

جلسه نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیران و کارکنان ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛ دو بخش حمل و نقل و راهداری را، دو مساله حساس در اقتصاد کشور و استان برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، آیت ا..."سید کاظم نورمفیدی"، دلایل اهمیت و حساسیت این دو بخش را  اهمیت و نگهداری ایمن سرمایه ملی راه ها و وابسته بودن اقتصاد استان به حمل و نقل باری و مسافری بیان کرد.

وی به همین جهت، اصلاح و ایمن سازی راهها و نظامذمند شدن حمل ونقل جاده ای را، با مدیریت، برنامه ریزی و نظارت صحیح؛ راهکاری مهم برای ارتقای این دو بخش ذکر کرد که رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان را بدنبال داشته باشد.

امام جمعه گرگان همچنین به فعالان این عرصه ها از جمله راهداران و رانندگان توصیه کرد که هرگونه فعالیت در حیطه وظایف خود را با نیت رضای خداوند و خدمت به مردم انجام دهند تا به عمل صالحی برای آنان در این دنیا و در روز آخرت قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی مختصر از وضعیت کنونی و شرح وظایف اداره کل پرداخت که از جمله آنها می توان به تفکیک مدیریت راهداری از بدنه ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و شکل گیری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد و گفت: نگهداری و صیانت از حدود پنج هزار کیلومتر از راه های برون شهری استان، ساماندهی و نظارت بر فعالیت حدود ۱۰ هزار ناوگان باری و مسافری، ۱۵۰ شرکت باری،مسافری و ۲۰ شرکت حمل و نقل بین المللی و ۱۵ هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده ای استان از دیگر وظایف و مسوولیت های اداره کل است که همانند گلبول های بهم پیوسته، وظیفه خدمات رسانی به جامعه را بویژه در فصول سرد و شرایط بحرانی و مواقع ضروری برعهده دارند.

به گفته مهدی میقانی، واگذاری بخش قابل توجهی از تصدی گری های اداره کل به صنوف، اتحادیه ها و تشکل های صنفی مرتبط و تسویه مطالبات پیمانکاران و مسوولیت رسیدگی به امور بیش از ۴۶۰ نیرو از موارد دیگری است که بار مالی و معنوی گسترده ای را بر اداره کل تحمیل می کند.

به اعتقاد وی، رسیدگی به این امور و نگهداری مستمر راهها به منابع پایدار مالی نیاز دارد اما تخصیص ناچیز منابع در سال، پرداختن به این مسایل را سخت کرده است.

گفتنی است،هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از ۲۶ آذر،آغاز شده و تا یکم دی ماه ادامه دارد که نکوداشت این ایام در استان گلستان با برنامه های متنوعی همراه است./