شناسهٔ خبر: 47319 - سرویس جاده‌ای

جهانی تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان البرز/ فعالیت ۲۵۰ نیروی راهداری برای خدمات‌رسانی به مردم/ بازسازی کامل ماشین آلات و تجهیزات راهداری

جهاني مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۵۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی، از Over hall و بازسازی کامل ۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری برای امسال خبر داد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار داشت: استان البرز ۱۳۷۸ کیلومتر در مجموع راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و ۱۳ راهدارخانه ثابت در مناطق برفگیر استان مستقر هستند که تمام مسیر‌ها را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی ۲۵۰ نفر نیروی راهداری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این تعداد در قالب ۲۰ اکیپ در راهدارخانه‌ها مستقر هستند که علاوه بر آن ۳۰ گشت راهداری نیز در طول طرح خدمات رسانی می‌کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در سطح استان البرز گفت: برای یخ زدایی از روش‌های نمک پاشی، استفاده می‌کنیم که برای تامین ۱۳ هزار تن نمک، قرارداد منعقد شده و تاکنون ۴۷۰۰ تن نمک ذخیره کردیم که مطابق با بارش‌ها از ظرفیت انبار‌ها استفاده خواهد شد و  از سال گذشته نیز ۱۲۰۰ تن نمک باقی مانده بود که در بارش‌های اخیر برای یخ زدایی محور‌ها مصرف شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در اداره راهداری البرز فعالیت می‌کنند، افزود: این تعداد ماشین آلات به طور ۱۰۰ درصدی over hall و بازسازی شده اند که علاوه بر آن‌ها تعداد ۲۰ دستگاه نیز برای تقویت ناوگان و ماشین آلات شامل گریدل و کامیون برای خدمات رسانی در طرح راهداری زمستانی اجاره کردیم. 

جهانی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال البرز نسبت به سال گذشته بیان کرد: تغییراتی امسال شامل Over hall کردن ماشین آلات به صورت کامل، تجهیز راهدارخانه ها، ذخیره نمک و ماسه در انبار‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم است. 

وی به شهروندان استان البرز و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: مردم ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات مناسب مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشد، اما متاسفانه بسیاری از رانندگان توانایی استفاده از زنجیرچرخ را ندارند، همچنین رانندگان با پلیس راه و امدادگران همکاری لازم را داشته باشند و قبل از سفر نیز از وضعیت راه‌ها با تلفن گویای ۱۴۱ مطلع شوند.