شناسهٔ خبر: 47346 - سرویس استان‌ها

جزئیات بازديد نريمان از عمليات اجرايی تعريض و چهار خطه شدن محور ارتباطی سوادکوه

بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها در سفر خود به مازندران ، به اتفاق دکتر عبداله رضیان نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه و جویبار از عمليات اجرايی تعريض و چهار خطه شدن محور ارتباطی سوادکوه بازديد نمود .

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران ، مهندس نریمان در اين بازديد ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعريض در سطح محورهای مازندران عنوان نمود : خوشبختانه با توجه به حجم بالای ترافيك و تردد در راه‌های اين استان اقدامات در خور توجه‌ای در زمينه تعريض و چهار خطه شدن تمامی محورهای اصلی و شريانی استان در دست اجراست .

وی در ادامه ضمن تاکید به توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به محور سوادکوه یادآور شد : با بهره برداری از دو تونل (حدفاصل پل سفید به شیرگاه ) در ایام نوروز ۹۶ و با حذف نقاط پرخطر انتظار میرود شاهد ترددی ایمن و روان به همراه کاهش ترافیک جاده ای و کاهش تصادفات در این حوزه باشیم . وی در ادامه اظهار امیدواری کرد : انشااله با نگاه ويژه دولت كريمه و پيگيري هاي نمايندگان محترم مر كز استان اعتبارات لازم برای تعریض باقیمانده مسیر و اتمام بخش کوچکی از این محور تخصیص داده شود تا از اين طريق بتوان شاهد ترددی سهل و ايمن در سطح اين محور ارتباطی باشيم .

قائم مقام وزير راه و شهرسازی به نقش تاثیرگذار محور مذكور در جهت جذب گردشگر و مسافر اشاره و تصريح نمود : با توجه به اينكه اين محور یکی از شریان‌های ارتباطی مهم پایتخت کشور به مرکز استان است و با توجه به طبیعت بکر و زیبای منطقه می‌تواند عامل مهمی برای جذب گردشگر و مسافرانی باشد كه به اين بخش از کشور سفر می‌کنند .

شایان ذکر است محور سوادکوه از رودهن تا قائمشهر که حدود ۱۸۷ کیلومتر است تا کنون بیش از ۱۸۴ کیلومتر به صورت چهار خطه شده است . همچنین در این محور برای جلوگیری از حوادث ناشی از سقوط سنگ تاکنون ۳ تونل ساخته شده است .

گفتنی است در اين بازديد مهندس علی نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران ، مهندس عبداله بهادری  مدیرکل راه و شهرسازی استان و برخی از مسولین استانی و شهرستانی نيز حضور داشتند .