شناسهٔ خبر: 47389 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

وجود یک واحد تجاری به ازای هر ۵ خانوار در استان اصفهان

نشست در شصت و نهمین جلسه کمیسیون ماده ۵ امسال استان اصفهان، این هفته ۷۴ مورد از موارد شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در شصت و نهمین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سال جاری که به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۷۴ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به زرین‌شهر ۲۵ مورد، تیران ۲۴ مورد، مبارکه ۲۰ مورد و جوزدان ۵ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

حجت اله غلامی در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای مختلف استان اصفهان گفت: ۹۴ مورد از طرح‌های جامع شهرهای استان ابلاغ شده، ۷ مورد در مرحله مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی، ۵ مورد در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی و طرح‌های جامعی که در استان مانده شهرهای سمیرم، زرین‌شهر و مبارکه است.

وی در خصوص کاربری‌های تجاری در سطح استان گفت: با توجه به آمار استان به ازای هر ۴ یا ۵ خانوار یک واحد تجاری وجود دارد که اصلاً منطقی نیست و بهتر است در شهرها و به خصوص در شهرهای جمعیت پذیر به جای واحدهای تک تجاری از مجتمع‌های تجاری استفاده شود.

غلامی در ادامه افزود: توجه به درخواست‌های مردم امر مهمی است ولی پاسخ‌گویی به درخواست‌ها باید بر اساس اصول کارشناسی باشد.