شناسهٔ خبر: 47390 - سرویس استان‌ها

در استان اصفهان برگزار شد:

جزئیات نشست شهرداران شرق اصفهان با مدیرکل راه و شهرسازی استان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای تأمین قیر مورد نیاز در جهت کمک به شهرداری‌های مناطق شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در نشست شهرداران شهرهای شرق اصفهان در خصوص میزان قیر اختصاصی جهت کمک به شهرداری‌ها به منظور رفع مشکلات موجود گفت: ۱۰ هزار تن قیر با موافقت وزارت راه و شهرسازی جهت کمک به شهرداری‌ها در اختیار این اداره کل است که تا یک هفته آینده با درخواست شهرداری‌های این مناطق و با توجه به تفاهم‌نامه‌های تنظیمی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از شهرداران شرق اصفهان خواست تا رأس یک هفته آینده درخواست‌های خود را در قالب تفاهم‌نامه‌های تنظیمی با هماهنگی این اداره کل در سامانه مربوطه ثبت تا اقدامات لازم انجام پذیرد.

غلامی با توجه به مهمترین مسئله موجود در بافت‌های تاریخی و فرسوده و ناکارآمد شهری این منطقه گفت: شهرهای تودشک، سجزی، نصرآباد و نیک‌آباد دارای طرح‌های مصوب در زمینه بافت‌های فرسوده هستند و شهرهای هرند، ورزنه، کوهپایه، زیار، اژیه، قهجاورستان، حسن‌آباد و نیک‌آباد هنوز طرح مصوب ندارند و لازم است تا ده روز دیگر و با پیگیری شهرداران شهرهای مورد نظر طرح جهت تصویب در کمیسیون ماده ۵ به این اداره کل ارسال گردد.

وی با تأکید بر تشکیل ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها از بخشدار و شهرداران این مناطق خواست تا نسبت به این موضوع حساسیت داشته و ستادهای مذکور را به طور منظم برگزار نمایند.

در خصوص محور ورزنه به ندوشن به طول ۳۵ کیلومتر با توجه به زیرسازی انجام شده و انجام آسفالت سطحی این محور مقرر شد تا توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روکش آسفالت گرم این محور انجام و همچنین در خصوص محور جندان به حیدرآباد نیز زیرسازی توسط بخشداری و قیر آن توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین گردد.