شناسهٔ خبر: 47397 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب تعیین چارچوب جهت پایش و استقرار واحدهای دامی در سطح استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب مصوبه تعیین چارچوب جهت پایش و استقرار واحدهای دامی در سطح استان بر اساس ملاحظات طرح آمایش در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در ادامه مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی مبنی بر لزوم تعیین ظرفیت استان در بخش دامداری این موضوع بر اساس ملاحظات آمایش و مدیریت پسماند و انرژی و رعایت مسائل زیست‌محیطی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اسماعیلی در خصوص  طرح ساماندهی واحدهای دامداری در سطح استان اظهار داشت: این مصوبه بر اساس رعایت ملاحظات گازهای گلخانه‌ای و استفاده از پتانسیل دامداری‌ها در جهت تولید انرژی که مورد تأکید کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بوده  به انجام رسیده است .

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: در جلسات مشترک با سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی، مصوبه تعیین چارچوب جهت پایش و استقرار واحدهای دامی استان با توجه به بررسی طرح آمایش استان و بر اساس ظرفیت زیستی و ردپای اکولوژیک و بر رعایت کلیه الزامات زیست‌محیطی تصویب شد.

محسن اسماعیلی در ادامه افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط کارگروه امور زیربنایی مناطق آمایشی الموت، طارم، کوهین، آوج و آبگرم مناسب‌ترین مناطق جهت استقرار دامداری تعیین و مقرر شد صدور مجوز دامداری صرفاً جهت انتقال دام از داخل روستا به بیرون انجام گیرد و مجوز جدیدی خارج از این موضوع صادر نمی‌گردد.

همچنین اسماعیلی بیان کرد:  در دوازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان مقرر شد سیاست‌های تشویقی جهت استقرار فعالیت دامداری در مناطق اولویت‌دار آمایشی جهت استقرار دامداری چون الموت، طارم و کوهین و آوج و آبگرم تعیین گردد و فعالیت‌های واحدهای کشت و صنعت با حداقل زمین ۵۰ هکتاری با توجه به مناطق آمایشی و پس از بررسی توسط کارگروه زیربنایی و شهرسازی صادر گردد.

اسماعیلی در پایان افزود: این مصوبه جهت طی روال تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شده است.