شناسهٔ خبر: 47402 - سرویس استان‌ها

لاریجانی در دیدار با نمایندگان مردم مازندران عنوان کرد:

تکمیل جاده‌های استان مازندران مهم‌ترین اولویت استان/ پیگیری‌های لازم در خصوص اتمام جاده هراز و سوادکوه

علي لاريجاني نمایندگان مردم مازندران طی دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس در رابطه با مشکلات عمده در حوزه حمل‌ونقل استان گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، در این نشست علی لاریجانی با اشاره به مشکلات عمده در حوزه حمل‌ونقل گفت: در حال حاضر پیگیری‌های لازم در خصوص به اتمام رسیدن جاده هراز و سوادکوه انجام شده ، البته دولت قول داده بود که تا پایان سال ۹۵ جاده هراز را به اتمام برساند اما هنوز بخش‌هایی از این جاده به اتمام نرسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در انجام بسیاری از پروژه‌ها مشکل منبع نقدی دارد، افزود: با توجه به اینکه مسافرت به استان مازندران بسیار انجام شده و به نوعی جاده‌های منتهی به این استان با ترافیک بسیار روبرو هستند باید هر چه سریع‌تر جاده هراز و فیروزکوه را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه باید از صرف زمان بسیار برای مسافرت به استان مازندران جلوگیری کرد، تصریح کرد: صرف ۱۲ ساعت زمان برای رفتن به مازندران بسیار زیاد است و باید تا جای ممکن جاده‌های منتهی به این استان را دوخطه شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده سوادکوه پرداخت شود نیز گفت: اگر دولت نتواند این میزان را به شکل نقدی پرداخت کند باید از اوراق استفاده کرد ، البته در خصوص جاده هراز با وزیر راه و شهرسازی صحبت می‌شود تا اگر با پول دولتی تا ۲ سال آینده این پروژه به اتمام می‌رسد اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شود.

همچنین در این جلسه عزت اله یوسفیان ملأ نماینده مردم آمل نیز با تأکید بر حل مشکلات جاده‌ای استان مازندران با مشارکت دولت گفت: بهتر است در تکمیل پروژه‌ها از حضور بخش خصوصی استفاده نشود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق تأکیدات رئیس‌جمهور تکمیل جاده هراز سال آینده به اتمام می‌رسد که با توجه به مشکل نقدینگی مشخص نیست پروژه در چه زمانی بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه  ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر نیز با اشاره به مشکلات جاده‌ای در پل سفید، تپه سر و تملک اراضی شیرگاه گفت: وجود مشکلات در این معابر تردد را در برخی بخش‌های استان مازندران دچار مشکل کرده است.