شناسهٔ خبر: 47407 - سرویس بنادر و دریانوردی

تلاش ۶۵۰۰نفرساعت کاری متخصص ایرانی به ثمر نشست:

تعمیرات دو دستگاه تجهیز استراتژیک در پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران

بندر شهید رجایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای پروژه تعمیرات اساسی دو دستگاه جرثقیل ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) در پایانه شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از توان و دانش فنی متخصصان ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا پوررجبی ضمن بیان جزئیاتی در این رابطه  اظهار داشت: این پروژه شامل تعویض الکتروموتور هویست، تعمیر اساسی اسپریدر، آسانسور و جک‌های TLS و همچنین سرویس و کالیبراسیون سیستم‌های کنترل و فرمان درایوها به منظور بازسازی و احیاء مجدد تجهیزات مستهلک این دو گنتری کرین بود که در گذشته کارکرد و عملیات بالایی داشته‌اند.

وی هدف از انجام تعمیرات اساسی گنتری کرین‌ها به عنوان تجهیزات استراتژیک بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران را افزایش بهره‌وری و ارتقاء سطح اثربخشی تجهیزات، عنوان کرد.

به گفته پوررجبی، افزایش سطح ایمنی کار با تجهیز و کاهش هزینه‌های مربوطه از دیگر اهدافی است که در پروژه‌های تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک مدنظر معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عمر بالا و کارکرد زیاد تجهیزات فعال در پایانه شماره یک کانتینری بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از توان و دانش فنی مهندسان و متخصصان داخلی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین این مقام مسئول اظهار داشت: پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های عملیاتی و تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فنی و تجهیزاتی موجود در بندر از دیگر اهداف کلان چنین پروژه‌ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء به عنوان بهره‌بردار پایانه شماره یک کانتینری با هماهنگی و همکاری کارشناسان و مشاوران فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی پس از بررسی وضعیت تجهیزات و نمایان شدن نیاز مبرم انجام تعمیرات اساسی گنتری کرین‌های شماره ۴ و ۵ این پایانه (کلاس پست پاناماکس ساخت شرکت بین‌المللی لیبهر)، قبل از دچار شدن به وضعیت بحرانی خرابی، سوانح و حوادث احتمالی و همچنین خارج از سرویسی طولانی‌مدت تجهیزات، اقدام به تعمیر اساسی این دو جرثقیل کرد.

پوررجبی با اشاره به مزایای اجرای چنین پروژه‌های تعمیراتی اظهار داشت: انجام تعمیرات اساسی این تجهیزات علاوه بر ارتقاء سطح کمی و کیفی عملیات ترمینال اول کانتینری این بندر، توانسته است علاوه بر حفظ و نگهداری از دارایی‌های فیزیکی سازمان به عنوان سرمایه‌های ملی این مرز و بوم، هزینه‌های گزاف خرید قطعات و تعمیرات در این بخش از تجهیزات را به حداقل برساند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: این پروژه تعمیراتی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، هفت ماه و نیم به طول انجامید و شش هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار فنی برای آن صرف شده است.