شناسهٔ خبر: 47437 - سرویس استان‌ها

استاندار هرمزگان:

شهرک حمل‌ونقل بندرعباس بزرگ‌ترین شهرک تخصصی حمل‌ونقل در خاورمیانه است

نشست استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهرک حمل‌ونقل بندرعباس گفت: شهرک حمل‌ونقل بندرعباس بزرگ‌ترین شهرک تخصصی حمل‌ونقل در خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، داریوش باقر جوان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهرک حمل‌ونقل بندرعباس ضمن عرض خوش‌آمد گویی به حاضرین و تاریخچه‌ای درباره الزام ساخت شهرک‌های حمل‌ونقلی گفت: این شهرک به منظور حل مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالا است و در سه فاز در مساحت ۱۵۰ کیلومتر مترمربع در شمال بندر شهید رجایی در جاده بندرعباس- بندر خمیر در حال ساخت است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در کارگروه رفع موانع تولید در شهرک حمل‌ونقل بندرعباس گفت: این تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی و عمومی در این شهرک هزینه می‌شود.

همتی افزود: استانداری هرمزگان برای تکمیل طرح‌های برق و آب‌رسانی به این شهرک نیز ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های استانداری پرداخت می‌شود.

وی گفت: اداره ثبت اسناد و منابع طبیعی و آبخیزداری نیز موظف است سند ۱۰۰ هکتار باقی‌مانده اراضی این شهرک را صادر کند.

استاندار هرمزگان گفت: با اختصاص کمک‌های استانداری و پرداخت تسهیلات شهرک حمل‌ونقل تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی افزود: شرکت حمل‌ونقل بندرعباس بزرگ‌ترین شرکت تخصصی حمل‌ونقل در خاورمیانه است که همه امکانات ضروری برای رفاه و معیشت بخش ترابری و امکان تردد ۶ هزار کامیون در شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

رئیس مجمع عمومی نمایندگان هرمزگان گفت: پیگیری‌هایی برای حذف مالیات بر ارزش‌افزوده حمل کالای جاده‌ای در دستور نمایندگان است.

حسین هاشمی تختی افزود: برای حل مشکل کامیون داران نیز نیاز است تا با حضور رانندگان و مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌های و استاندار جلسه‌ای برگزار شود و مشکلات این حوزه بررسی شود.

مدیر اجرایی شهرک حمل‌ونقل بندرعباس گفت: این شهرک با هزینه ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال ۸۴ آغاز شده است و تا زمستان ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمد حسینی افزود: با بهره‌برداری از این شرکت امکان اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

شهرک حمل‌ونقل بندرعباس در مساحت ۱۵۰ کیلومتر مترمربع در شمال بندر شهید رجایی در جاده بندرعباس بندر خمیر در حال ساخت است.