شناسهٔ خبر: 47441 - سرویس مسکن و شهرسازی

در پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار می‌شود؛

نشست تخصصی یک‌روزه زلزله و میراث‌فرهنگی

پوستر نشست تخصصی یک‌روزه زلزله و میراث‌فرهنگی با حضور صاحبنظران عرصه میراث‌فرهنگی کشور، سه‌شنبه در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست تخصصی یک روزه زلزله و میراث‌فرهنگی به همت پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی، سه‌شنبه ۵ دی‌ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶ در سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با حضور صاحبنظران عرصه میراث‌فرهنگی کشور برگزار می‌شود.  

گزارش زلزله کرمانشاه، روش شناسی پایدارسازی بناهای تاریخی در مقابل زمین لرزه، اقدامات حین و پس از زلزله در محوطه میراث جهانی بم، چارچوب یک توصیه نامه برای مدیریت زلزله در بناهای تاریخی، تجربه تاریخی فرهنگی مواجهه با زلزله، مدیریت بحران و میراث فرهنگی، موزه ها و چالش زلزله و در  نهایت تهدیدها، تنگناها و فرصت های پس از زلزله محورهای گفتگو هایی است که در این نشست ارایه خواهد شد.

سخنرانان و ارایه دهندگان موضوعات ذکر شده به ترتیب مدیرک میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، دکتر منصور ضیایی فر، افشین ابراهیمی، دکتر مهرداد حجازی، مهندس سیدمحمد بهشتی، دکتر علیرضا انیسی، شهرزاد امین شیرازی و دکتر ناصر نوروززاده چگینی هستند.

حضور علاقمندان در نشست فوق آزاد است و علاقمندان می توانند سه شنبه ۵ دی ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶ به سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث فرهنگی به نشانی تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، روبروی موزه ملی ایران مراجعه کنند.