شناسهٔ خبر: 47450 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی استان همدان خبر داد:

اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستان رزن استان همدان

آسفالت رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از اتمام عملیات زیرسازی و اجرای بیس و آسفالت راه روستایی کرفس- ناکین در شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مسعود عسگری اظهار کرد: پروژه بیس و آسفالت محور ناکین- کرفس به طول تقریبی ۴.۶ کیلومتر توسط شرکت نوین‌سازه سینا در دو قطعه از روز ۲۴ تیرماه از سمت کرفس آغاز شد.

وی ادامه داد: قطعه اول این مسیر به طول ۴.۱ کیلومتر بوده که در این مسیر، رگلاژ و تراکم زیرسازی، حمل و پخش بیس به طول ۴.۱ کیلومتر، ضخامت متوسط ۱۳ سانتیمتر و عرض ۷ متر و قیرپاشی پریمکت (نفوذی) و اجرای آسفالت بیندر به ضخامت ۶ سانتیمتر و عرض ۵.۵ متر انجام شده است.

عسگری یادآور شد: قطعه دوم این مسیر به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۶ متر بوده که در آن خاک‌برداری انتهای پروژه ناکین- کرفس ۵۰۰ متر ورودی کرفس به عرض ۱۶ متر و ضخامت متوسط ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر از روز ۲۴ مردادماه آغاز شد.

وی بیان کرد: حمل و پخش مخلوط رودخانه و زیرسازی مسیر تا رسیدن به تراکم مطلوب، حمل و پخش بیس به عرض ۱۶ و طول ۵۰۰ متر و ضخامت ۱۵ سانتیمتر انجام گرفت که به علت بارش و سردی هوا قیرپاشی و آسفالت به مساعدت شدن شرایط موکل شد و در نهایت فعلاً پروژه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه برای این پروژه اعتباری افزون بر ۸۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: روستاهای کرفس و ناکین هم‌اکنون از مسیرهای جداگانه از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند و مسیر احداث شده راه ارتباطی دو روستای کرفس و ناکین بوده و علاوه بر مردم این روستاها، مردم روستاهای دمورچی علیا، عین‌آباد و سنگ‌گران کوه نیز تسهیل شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در پایان بیان کرد: روستای کرفس دارای یک هزار و ۱۲۷ خانوار و ۴ هزار و ۸۸ نفر جمعیت و روستای ناکین دارای ۵۸ خانوار و ۱۹۰ نفر جمعیت است.