شناسهٔ خبر: 47455 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

توسعه و اشتغالزایی ساکنان بنادر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی/ جایگاه فنی ایران در IMO مطلوب است

راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر تاکید کرد و گفت: توسعه و اشتغال‌زایی در بنادر و بهبود شرایط معیشتی بندرنشینان در همین راستا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای مدیران این سازمان اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از حیث جایگاه فنی، در سازمان بین المللی دریانوردی وضعیت مطلوبی دارد و باید تلاش کنیم تا این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به برخی مسائل سیاسی در این سازمان گفت: با وجود اثرگذاری این جریانات در رویکرد IMO ما نباید متوقف این موانع باشیم و با تلاش به دنبال بهبود شرایط هستیم.

سازمان بنادر سفیر ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی، عضو ناظر سازمان بین‌المللی دریانوردی بوده و از بسیاری اعضا فعال تر و موثرتر است و ساختار حقوقی IMO فعالیت‌های سازمان بنادر دریانوردی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی محدود نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری همه معاونت ها در این زمینه افزود: باید تلاش کنیم در جلسات مختلف IMO از مجامع اصلی و فرعی تا شورا حضور موثری از حیث کمی و کیفی داشته باشیم و با برنامه منسجم و موضع مشخص و قدرتمند، منافع کشور را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران دنبال کنیم.

محمد راستاد در خصوص مسئولیت اجتماعی نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته و در سال ۹۱ کتابی با این محتوا تدوین شده و مدیران و بدنه سازمان به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی واقف هستند.

وی با تشریح سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت‌گرفته در نوار ساحلی کشور نیز گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها باعث ایجاد ظرفیت‌های گوناگون، توسعه حمل و نقل، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم و فعالیت‌های جانبی شده است که باعث تغییر وضعیت ساکنان بومی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت تدوین سند مسئولیت اجتماعی این سازمان عنوان کرد: لازم است همه فعالیت‌ها در این حوزه سند محور و مدون باشد و در تمام امور و بخش‌ها، مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر لحاظ شود.

تکیه بنادر بزرگ جهان بر مزایایی پیرامونی

وی با اشاره به تراکم کم جمعیتی در بنادر کشور و ضرورت اصلاح آن افزود: بنادر بزرگ جهان در کنار مزایای درونی، در پیرامون نیز زمینه و پتانسیل های مناسبی برای جذب بار ایجاد کرده اند و در این بخش نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری داریم.

انتقال صنایع به بنادر؛ زمینه ساز توسعه منطقه و کشور

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح ظرفیت بنادر در جذب صنایع و کاهش هزینه ها گفت: انتقال صنایع آلاینده و هزینه بر به مناطق ساحلی، ضمن رشد و توسعه بنادر و در مرحله بعد اقتصاد کشور، زمینه کاهش هزینه لجستیک و کمک به معیشت مردم منطقه را فراهم می کند که اقدامی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و  دریانوردی است.

وی در پایان با اشاره به امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری در روز حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال تبدیل این تفاهم‌نامه ها به قرارداد و اجرایی شدن آن‌ها است. از جمله تفاهم‌نامه با شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که کمک شایانی به ایفای نقش سازمان در آبادانی مناطق بندری خواهد کرد.