شناسهٔ خبر: 47495 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

جداسازی گذرگاه‌ها در مسیرهای ورودی و خروجی بندر شهید حقانی هرمزگان

بازدید مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از جداسازی گذرگاه‌های ورودی و خروجی بندر شهید حقانی با هدف کاهش ترافیک و دسترسی آسان‌تر مردم به بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور در پی تفاهم مشترک مسئولان اداره بندر با مقامات ارشد مدیریت شهری مرکز استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی گفت: این اقدام مهم و رویداد خوشایند، در پی جمع‌آوری مسائل و مشکلات با نظرسنجی از مسافران دریایی و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شهرداری بندرعباس به عنوان نهاد بهره‌بردار فعال در محیط پیرامونی بندر صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تا پیش از این، استفاده از تنها یک مسیر یکسان برای ورود و خروج مسافر در بندر شهید حقانی از یکسو و همچنین تجمع خودروهای مسافربر شخصی در مقابل درب ورودی بندر، باعث ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به این پایانه مسافری دریایی می‌شد.

محمدحسینی بیان کرد: ایجاد ازدحام و ترافیک، مسیر دسترسی مسافران به خودروهای شخصی آن‌ها در پارکینگ همجوار بندر را طولانی می‌کرد که طی سال‌های اخیر، حل این مشکل به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌های مردم و مراجعین مطرح بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن بیان این مطلب که «طبق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، پارکینگ صدف در ضلع شمالی بندر شهید حقانی، کوتاه‌ترین و تنها مسیر دسترسی به خیابان اصلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری بندرعباس به‌عنوان نهاد بهره‌بردار در این محوطه فعالیت خدماتی ارائه می‌کند، ایجاد هرگونه گذرگاه رفت و آمد مسافران و احداث درب جدید در فضایی تحت مالکیت شهرداری با مقاومت جدی این مجموعه روبرو بود.

این مقام مسئول با اشاره به تکالیف قانونی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مسافرت‌های دریایی عنوان کرد: پس از مذاکرات متعدد و رایزنی‌های صورت گرفته، روز یکشنبه سوم دی ماه جاری هیئتی متشکل از معاون عمرانی استاندار هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهرداران نواحی و تنی چند از مسئولین استانی طی بازدید میدانی از بندر شهید حقانی، مسیرهای پیشنهادی و الزامات قانونی را بررسی نموده و با واگذاری زمین به منظور ایجاد درب جدید بندر شهید حقانی موافقت کردند.

محمدحسینی ضمن ابراز قدردانی از تمامی متولیان و دست‌اندرکاران مدیریت شهری مرکز استان به ویژه شهرداری بندرعباس گفت: سالیان سال است که تفکیک مسیر ورود و خروج مسافران دریایی به بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور به عنوان یکی از خواسته‌های جدی مراجعین به بندر مطرح بود که امیدواریم با گشایش اخیر صورت گرفته در این رابطه و تفاهم مشترک اداره بندر با شهرداری بندرعباس، خدمات‌رسانی به صدها هزار مسافر دریایی، ساحل‌نشینان و ساکنان جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس (قشم، هرمز و لارک) با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

لازم به ذکر است، بندر شهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور با دارا بودن ۱۱ پست اسکله و امکان پهلوگیری همزمان بیش از ۲۰ شناور مسافری مدرن و پیشرفته، در مرکز شهر بندرعباس واقع شده است. این بندر همه‌ساله پذیرای صدها هزار تن از هموطنان و ساحل‌نشینانی است که به جزایر زیبا و شگفت‌انگیز هرمز و قشم از طریق مسیرهای سه‌گانه دریایی بندرعباس- قشم- هرمز مسافرت‌های ایمن دریایی را تجربه می‌کنند.