شناسهٔ خبر: 47504 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

رفع تصرف ۳۲ هکتار از اراضی ملی استان گلستان

حسین محبوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از رفع تصرف ۳۲ هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان‌های استان گلستان طی ۹ ماهه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت: صیانت از اراضی ملی و رفع تصرف اراضی متصرفه از مهمترین اموری است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد و خوشبختانه طی امسال اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی در ادامه  افزود: در همین راستا و با هدف حفاظت و صیانت از اراضی ملی، واحد گشت یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی گلستان به طور مستمر در حال گشت‌زنی در اراضی ملی و دولتی در سطح استان است و تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعدی و تجاوز افراد سودجو و فرصت‌طلب به کار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعهدات اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در سال جاری رفع تصرف ده هکتار از اراضی متصرفه بوده که با همکاری سایر دستگاه‌های استان و حساسیت در امور، ۳۲ هکتار بیش از سه برابر تعهدات از اراضی متصرفه آزاد و در تملک دولت در آمده است.

وی تعداد پرونده‌های منتج به نتیجه را در سال جاری ۶۵ فقره عنوان و افزود: از این تعداد ۶۴ فقره به نفع دولت و یک فقره برعلیه دولت در محاکم قضایی استان رأی صادر شده است.

محبوبی تعهدات استان را در این زمینه ۸۰ فقره ذکر و اشاره کرد: تاکنون و در این بازه زمانی حدود ۸۵ درصد تعهدات استان محقق شده است.

وی در پایان گفت: شهرستان‌های گرگان، بندر ترکمن، بندر گز، آق‌قلا و گنبد بیشترین آمار را در تصرف اراضی دولتی در سطح استان داشته‌اند.