شناسهٔ خبر: 47507 - سرویس استان‌ها

رئیس دانشگاه رجاء مطرح کرد:

انتقاد نسبت به عمر پايين ساختمان‌های کشور و قیمت تمام شده آنها

نشست رئیس دانشگاه رجاء در نشست تخصصی اقتصاد مسکن در استان قزوین گفت: طی سال گذشته موضوع اقتصاد مسکن جزو برنامه‌های پژوهشی دانشگاه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حاج کریمی در اولین نشست تخصصی اقتصاد مسکن با اعلام این خبر گفت: دانشگاه رجاء نزدیک به ۲۰ سال فعالیت در حوزه دانشگاه‌های غیردولتی داشته و از لحاظ کیفیت در سطح مطلوب قابل قبولی در حال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته برنامه مدنظر بخش پژوهش دانشگاه پرداختن و پژوهش به مسئله اقتصاد مسکن بود که برگزاری این نشست ایده مناسبی می‌تواند باشد و با استقبال دانشگاه نیز مواجه شد.

رئیس دانشگاه رجاء با بیان این مطلب که مبحث بافت‌های ناکارآمد در حوزه اقتصاد مسکن و با سیاست‌های مدیران می‌تواند دارای اهمیت بالایی باشد، اظهار داشت: قیمت تمام شده مسکن در کشور ما نسبت به سایر کشورهای دنیا بیشتر است، در حالی که عمر ساختمان‌ها نسبتاً پایین‌تر است.

حاج کریمی عنوان کرد: اولین نشست تخصصی اقتصاد مسکن با همکاری دانشگاه رجاء و اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و همچنین دستگاه‌های دولتی اجرایی در بخش صنعت ساختمان برگزار شد که می‌تواند کمک بسیار زیادی به این حوزه کند تا با توجه به حوزه بافت‌های ناکارآمد به عنوان حوزه آسیب‌پذیر و مهم بتوانیم به ایده‌های مفید دست یابیم.

وی در پایان با تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی و تمامی کسانی که شرایط برگزاری این نشست را فراهم کردند، افزود: امیدواریم این نشست‌ها بهانه‌ای باشد برای کمک به اقتصاد مسکن و همچنین تداوم نشست‌های بعدی که در دستور کار قرار گیرد.