شناسهٔ خبر: 47548 - سرویس استان‌ها

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان استان اعلام کرد:

بلاتکلیفی ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی به دلیل عدم آورده متقاضیان

جواد عمادیان فر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۵۱۰ واحد مسکن مهر به علت عدم آورده از سوی متقاضی همچنان نیمه ساخت مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی مهندس جواد عمادیانفر اظهار کرد: پنج هزار و ۵۱۰ واحد مسکن مهر توسط پیمانکاران در حال ساخت بوده که به دلیل عدم مشارکت متقاضیان این عملیات ساخت و ساز متوقف شده است.

 عمادیانفر بیان کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران از خود پولی نداشته که نسبت به تکمیل واحدها اقدام کنند ، باید متقاضیان باقی مانده سهم خود از ساخت و ساز را بپردازند که متاسفانه آنان در این مهم مشارکت نمیکنند .

وی با اشاره به اینکه مقرر بود پرونده مسکن مهر در خراسان شمالی تا پایان سال آینده بسته شود،خاطر نشان کرد: اما به دلیل عدم تامین باقی هزینه‌ها از سوی متقاضیان ،پیش‌بینی می‌شود این مهم تا سال آینده نیز به اتمام نرسد.

عمادیانفر با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکن مهر اعتبارات زیادی از سوی دولت و خود مردم هزینه شده است، گفت: باید متقاضیان نسبت به پرداخت همه آورده خود اهتمام ورزند تا ساختمان‌های نیمه‌کاره سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر نیمه تمام مربوط به منطقه گلستان شهر بجنورد است و حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز در شهرستان‌های شیروان ، اسفراین و مانه و سملقان و گرمه و جاجرم احداث شده است ، درمجموع سهمیه استان ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن مهر بوده که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد:در حال حاضر عملیات ساخت سه هزار و ۴۸۰ واحد مسکن مهر در سطح استان تکمیل شده و این واحدها آماده بهره‌برداری هستند و با اشاره به کاهش سود تسهیلات مسکن مهر، برای واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله نیز دوسال تنفس در پرداخت تسهیلات داده شده است.