شناسهٔ خبر: 47575 - سرویس مسکن و شهرسازی

محمدسعید ایزدی:

تجدیدنظر طرح‌های جامع در حال بررسی است/ تلاش برای تغییری شگرف در اسناد توسعه شهری

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که کارگروه مشترکی در حال تجدیدنظر و تهیه سند طرح‌های جامع است گفت: سه پیشنهاد از سوی فعالان و تشکل‌های حرفه‌ای برای طرح‌های جامع ارایه شده که تحت نظر وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه شهرسازی دنبال می‌کنیم که خبر خوبی برای جامعه است تغییر رویکرد ما در طرح‌های جامع و تفصیلی است. در این زمینه اولین نسخه تجدیدنظر طرح‌های جامع را هفته‌های گذشته در جامعه مهندسین مشاور و با حضور نمایندگان شش تشکل حرفه‌ای ارایه کردیم که مورد استقبال واقع شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد یکی از کارهای کلیدی که باید در دولت دوازدهم انجام شود تجدیدنظر در فرآیندها، محتوا و گردش کار طرح‌های جامع و تفصیلی است. با ایجاد این تحول می‌توانیم شاهد تغییری شگرف در مدیریت شهری در اسناد توسعه شهری باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سه طرح پیشنهادی در این خصوص تهیه شده است گفت: چندین طرح در این خصوص ارایه شده که از بین آنها سه طرح پیشنهادی معاونت معماری، جامعه مهندسان مشاور و انجمن صنفی دارای وجوه مشترک بیشتری است. لذا قرار شده با تشکیل کارگروه مشترک متشکل از یک نماینده از هر سه گروه، سند واحد تهیه شود.

ایزدی گفت: روز یکشنبه نیز اعضای فعال در این فرآیند با دکتر آخوندی وزیرراه و شهرسازی جلسه داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.